מחיר נפט לחימום ביתי

מחירי חומרי הבערה משתנים בכל רגע נתון, נכון ליום כתיבת מאמר זה, מחיר נפט לחימום ביתי ינוע בין 7 ל8 שקל לליטר. חברות רבות עושות עסקאות שונות ומציבות את תעריפי המחיר של הנפט שלהן. הקריטריונים לשינוי המחירים הינם רבים, ולכן יש סיבה לכך שמחירן גבוה יותר מהבנזין.

מהם הקריטריונים למחיר הגבוה של הנפט?

  • ייצור הנפט- רוב הנפט מצוי במקורות שונים בים, בשאריות הפלנקטונים והאצות הימיות. תהליך זה דורש המון כלים מכיוון שיצורים ימיים אלה מצטברים בתחתית האוקיאנוס במהלך מאות מיליוני שנים.
  • נדירות הנפט- הנפט כבר פחות נגיש מפעם, והוא בקרוב יגיע לשלב שהוא נגמר.
  • זיקוק- על מנת שהנפט יוכל לשמש אותנו לחימום, הוא עובר תהליך זיקוק בבתי הזיקוק, תהליך ארוך שממנו מופקים חומרים שונים, ביניהם הנפט במצב של בערה.
  • שרשור- הרכישה של הנפט לארץ הינה ממדינות שאנו בשלום איתן, ומדינות אלו רכשו את הנפט ממדינות שלא ניתן לנו לרכוש מהן. דבר זה מעלה את מחיר הנפט בצורה משמעותית יותר.
  • בטיחות- העבודה באסדות הקידוח של הנפט הינה מסוכנת ואף יכולה לבוא לידי ביטוי בחיים של אנשים. מעט מאוד אנשים ירצו לעבוד במקום כה מסוכן, לכן משכורתם גבוה ממשכורות רגילות, כמו משכורתם חיילים קרביים בשירות קבע שבחרו להישאר מעבר למחויבותם.

מדוע למרות זאת כדאי לקנות נפט?

הנפט משמש אותנו בחודשי החורף להסקה. מחיר נפט לחימום ביתי הוא יותר זול ממחיר של כל חומר בערה אחר לחימום ביתי, והינו יותר ידידותי לסביבה מבעבר.
ההסקה באמצעות הנפט הינה יעילה יותר משאר החומרים, ומשמשת אתנו לטווח ארוך יותר.
לסיכום, חימום ביתי על ידי נפט הינו נפוץ מאוד וכדאי, למרות מחירו הגבוה, ובכל זאת הינו משתלם כלכלית יותר משאר חומרי הבערה.