השוואת משכנתאות בין הבנקים

המצב הכלכלי כיום גורם לנו להשוואת מחירים בכל תחום שאפשר. האינטרנט בהחלט מקלה מאוד על השוואת המחירים, וצרכנים רבים הפכו זאת לנורמה. יחד עם זאת, למרבה ההפתעה, דווקא בהוצאה הפיננסית הגדולה ביותר שאנשים רבים לוקחים בחיים שלהם – המשכנתא, הם אינם עושים השוואת מחירים בין הבנקים השונים, ולעתים מתפתים לקחת את המשכנתא המהירה ביותר או זו המוצעת להם על ידי הבנק שלהם.

לא לעשות השוואת משכנתאות בין הבנקים זו טעות עצומה, על אחת כמה וכמה שאתם זוג צעיר ולא מנוסה. עד כמה שזירת הבנקאות נראית מכובדת ומסודרת, למעשה מדובר בשוק חופשי, בו ניתן ורצוי להתמקח, להתווכח ולהשיג מחירים טובים יותר. לעתים, הורדה של עשירית האחוז בריבית המשכנתא שלכם, תוכל לחסוך לכם אלפי שקלים במהלך החיים.

להשוואת משכנתאות בין הבנקים ליחצו כאן >>

כיצד עושים זאת

יש שתי דרכים נפוצות לביצוע השוואת משכנתאות בין הבנקים. הדרך הראשונה והארוכה יותר היא לעשות זאת באופן עצמאי. כלומר, להתקשר למספר בנקים, לקבוע פגישות פרונטליות בסניף הקרוב אליכם, ולהשוות את כל ההצעות השונות שקיבלתם. זוהי דרך שאין בה כל פסול, אך היא ארוכה, מסורבלת, ודורשת זמן רב והתעסקות רבה. אם יש לכם את הידע ואת הזמן – אין כל סיבה לא לעשות זאת לבד.

הדרך השניה להשוואת משכנתאות בין הבנקים היא באמצעות חברה חיצונית. בשוק פועלות כיום חברות רבות אשר מציעות לכם לפתוח אצלן תיק פעם אחת, ולקבל על סמך הנתונים שסיפקתם מספר הצעות מבנקים שונים. בנוסף, החברות האלו מבטיחות כי הן יכולות להשיג דילים טובים יותר, משום שהן מביאות הרבה לקוחות בבת אחת לבנקים. מכאן שכוח הקניה שלהן גדול ומרשים יותר מאשר זה של הצרכן הפרטי.

גם זוהי דרך לגיטימית לחלוטין, אם כי צריך לדעת להיזהר – בשוק פועלים גם מאכערים אשר מבטיחים הרבה הבטחות אבל לא מקיימים אותן בסופו של דבר.

סיכום – חובה לבצע השוואת מחירי משכנתאות

כפי שראינו, יש מספר דרכים לביצוע השוואת מחירים בין הבנקים בכל הקשור למשכנתאות. יש דרכים נוספות, אבל הכי חשוב זה לבצע השוואה כלשהי. זה יחסוך לכם הרבה מאוד כסף בעתיד, ואין כל סיבה לוותר ולהפסיד כסף בגלל אי השוואה של משכנתאות.