קניית רכב חדש – דגשים חשובים לכיס שלנו

הרכב משמש את בעליו לשורה של משימות חשובות. הוא מסיע אותו לעבודה, את הילדים לבית הספר, את המשפחה לבילוי ולטיולים ועוד. יש אנשים אשר יתקשו לתפקד ביום יום ללא רכב צמוד. התחבורה הציבורית בישראל עדיין איננה במיטבה בכל מה שנוגע להסעת המונים בתוך הערים ובמיוחד בפריפריה, ורבים נאלצים להחזיק לפחות רכב אחד במשפחה. רבים מתלבטים בין קניית רכב יד שנייה לרכב חדש. יש הבדלים ניכרים בין רכב חדש למשומש. החדש יקר יותר לרכישה ותחזוקה אבל זה חסרונו העיקרי וכמעט היחידי. לעומתו, המשומש, מועד לתקלות, פחות נעים לנסיעה, לרוב, בעל צריכת דלק גדולה יותר ובעל רמת אבזור נמוכה יותר, וזה כולל אביזרי  בטיחות.

מחיר יקר

ברכישת רכב חדש יש להשקיע הון רב. הסיבות למחירים הגבוהים נובעים, בין היתר, ממיסוי גבוה המוטל עליהם. בגלל סיבה  זאת ואחרות נוספות יש לתכנן היטב רכישת רכב. וההחלטה הראשונה שצריכה להתקבל היא בנושא בחירת הדגם המתאים ביותר. קיימים רכבי מיני, משפחתיים, מנהלים, מפוארים, רכבי פנאי ושטח, ג'יפים ועוד קטגוריות. לאחר שבוחרים את הקטגוריה יש לבחור רכבים שמיוצרים על ידי יצרנים שונים. יש צורך לבדוק נושאים כמו מפרט הרכב, אבזור, מידות, בטיחות, גודל מנוע, צריכת דלק, נוחיות נהיגה וישיבת נוסעים ועוד אלמנטים הנוגעים בתכונות הרכב. שיקולים אחרים נוגעים בנושא שירות, תחזוקה וטיפולים ועוד.

עלות ותחזוקה

אחד השיקולים הנוספים והמרכזיים הינו, כמובן, במחיר ונגזרותיו. כאן יש לבדוק את מחיר הרכב ביחס למתחרים שלו. יצרנים רבים מבצעים מבצעי מכירות וכדאי לנצלם. ניתן לרכוש רכב במספר מסלולי רכישה, במזומן, בתשלומים, באשראי, עם הלוואות ליסינג, טרייד אין רכב ועוד. חברות רבות מסכימות לכל המסלולים הללו ובאות לקראת הקונים. יש לבדוק עלויות ביטוח מאחר, ולמשל, יש רכבים אשר לגביהם מעלים את פרמיית הביטוח בגלל היותם מועדים לגניבה יותר מהאחרים. יש נושא חשוב נוסף והוא שמירת ערך הרכב. ידוע שיש רכבים חדשים המאבדים רבות מערכם בשנים הראשונות אבל יש אחרים שדווקא מבוקשים ושומרים ערך. עלויות טיפולים, חלקי חילוף ותחזוקה הם גם אלמנטים שקשורים למחיר הרכב וגם נושא זה צריך להילקח בחשבון.

מראה הרכב

מעבר לכל האלמנטים הפונקציונאליים הללו יש גורם משפיע נוסף והוא מראה הרכב והתאמתו לטעם הרוכש. לנקודה זאת יש השפעה רבה אצל בעלי רכבים רבים. יצרני רכבים רבים משקיעים מחשבה רבה ותכנון בייצור רכב טוב אבל גם נאה. עיצוב רכב נוגע באנשים והם יעדיפו רכבים שמתאימים לאישיותם וטעמם. גם לצבע הרכב ולאביזרים החיצוניים משקל רב בהחלטה, ולא פעם נופלת הבחירה על רכב שנראה טוב יותר לטעם הבוחרים. מומלץ לרכוש רכב שהינו מבוקש בשוק מסיבות רבות. לרוב, נעשית הזמנה וניתנת מקדמה. לאחר שהרכב מגיע ומוכן למסירה מתבצע כל התשלום עבורו. רכישת רכב חדש ונהיגה בו היא כיף גדול.