בינה עסקית והחשיבות הכלכלית שלה לעסק

מהי בינה עסקית וכיצד היא יכולה לעזור לעסק שלכם מבחינה כלכלית? בינה עסקית הינה תהליך חשוב לכל עסק, ולכן חשוב להבין מהו ומדוע חשוב להשתמש בבינה עסקים לעסק שלכם.

אז מה זה בינה עסקית?

לכל מי שמעוניין להבין את המושג, מדובר בעצם בשלבים בתהליכים עבודה בעסק שמסייעים לפיתוח שלו בתהליכי העבודה ובחסכון של עבודה שנעשית על ידי עובדים. בינה עסקית נקראת בשמה הלועזי גם BI והיא תחום שלב שברובו עוסק בבניית מערכות המבוססות על טכנולוגיית מידע.

באמצעות הטכנולוגיה ניתן לקבל מידע משמעותי בעסק שבאמצעותו מקבלים נתונים על העסק המסייעים לייעל אותו ולהפיק ממנו את המרב כפי שמספקת לעסק מערכת ERP.

בינה עסקים עוסקת באיסוף מידע על העסק והפקת מסקנות חשובות באמצעות המידע שמתקבל.

המידע עוזר לספק תחזיות חשובות אודות העסק ובאמצעות המידע ניתן לאתר חזרות ודפוסים שונים שמניעים את העסק לשנות אותם, ובכך לנהל את הארגון בצורה טובה יותר. המידע מסייע לקבל בד בבד החלטות ניהוליות טובות יותר והוא עוזר בשדרוג העסק.

אבל כיצד עובדת בפועל בינה עסקית?

בינה עסקית עוזרת באמצעות קבלת דוחות לקבל מידע נכון ויעיל אודות ביצועי העסק והעובדים שבו.  BI הינה טכנולוגיה חכמה שמוציאה מידע מקוון ואנליטי על העסק, כאשר באמצעות הטכנולוגיה ניתן  לבצע את ניתוח מערכות הארגון. לאחר מכן, באמצעות הניתוח ניתן לחקור נתונים אודות העסק, ולבצע שיפורים מדויקים בארגון.

בעלי עסקים שמשתמשים בבינה עסקית יכולים לזהות דפוסים לא נכונים בעסק ובכך לשפר את העסק, להבין מיהם בעלי התפקידים שצריכים לשנות את ההתנהלות שלהם בעסק, כיצד מבצעים את העבודה בצורה טובה יותר, כיצד לבצע תיאומים בצורה נכונה יותר בעסק, כאשר בעלי העסקים לומדים את הצדדים הטכניים בעסק, מפיקים לקחים, מצמצמים עלויות, מעלים את התפוקה, למדים את תזרים המזומנים בעסק, מגזירים את הייצור, לומדים את התהליכים בעסק, ועוד.

לסיכום, באמצעות בינה עסקית ניתן לחסוך זמן רב, להגדיר מראש את הנעשה בעסק, וללמוד את הצדדים הטכניים של המוצרים ושל הדוחות בארגון.