רקע על רפואה תת הכרתית

כולנו מכירים את הרפואה הקונבנציונאלית, זו שאנחנו נעזרים בה מגיל אפס, בקופות חולים, בתי חולים, רופאים פרטיים ועוד. לצידה כידוע יש את הרפואה האלטרנטיבית שצומחת בעשורים האחרונים ומציעה לנו דרכי טיפול יותר טבעיים, מסורתיים ופחות שימוש בחומרים כימיים או באמצעים לא טבעיים.

לצד שני סוגים אלו, אנחנו יכולים למצוא את הרפואה התת הכרתית, רפואה שפחות נפוצה בארץ, אף על פי שאחד מהמטפלים המובילים בה הוא אורן זריף, אשר נחשב לסלב ולדמות מוכרת כמעט בכל בית.

רפואה תת הכרתית עובדת על הרעיון הפשוט, אנחנו יכולים לרפא את עצמנו, לא בעזרת תרופות וכדורים, לא בעזרת מגע או שימוש בתכשירים טבעיים אלא באמצעות חשיבה, באמצעות אימון של התת מודע. אנחנו יכולים להגיע לכדי מצב בו אנחנו שולטים במחלה או בכאב ועושים בהם כרצוננו, בעזרת שימוש במסרים תת הכרתיים, שימוש בכלים שמאמנים את התת מודע בשביל להירפא.

למשל, רפואה תת הכרתית עובדת הרבה עם הרעיון של דמיון מודרך. מצב בו אנחנו מדמים סיטואציה מסוימת ונכנסים לתוכה, כך אנחנו יכולים להתגבר על תחושת הכאב והאי נוחות, תוך אימון התת מודע לחשוב ולהרגיש משהו אחר לגמרי. זה עובד הן במקרים של לחץ או חרדה וזה נמצא בשימוש גם במקרים אחרים, קצת יותר מסובכים.

רפואה תת הכרתית, קיימת כבר עשרות שנים, אם בהתחלה היא השתמשה בסמלים וסימנים בעלי הקשרים דתיים או מסורתיים, הרי שבמשך הזמן היא התפתחה וכיום יש שימוש במגוון רחב יותר של סימנים וסמלים, כאלה שיכולים לעזור לנו להתמודד עם בעיות שונות, תוך כדי כך שאנחנו נאחזים בדברים שאנחנו מכירים, דברים שהם שלנו או שיש לנו קשר אליהם.

רפואה תת הכרתית אומנם איננה נפוצה כמו רפואה אלטרנטיבית או רפואה קונבנציונאלית, אך אנחנו כן יכולים לראות לא מעט מטפלים אשר משתמשים בשיטה זו, כמו למשל אורן זריף ואחרים. כל אחד פועל בשיטה שלו מול המטופלים שמגיעים אליו, כשהמטרה היא לגרום להם לקבל את המסרים שיכולים לעזור להם להתמודד עם הבעיה ולהירפא.