סקר שביעות רצון לבירור המידע על העסק

 

כאשר אנחנו מנהלים עסק אנחנו צריכים להיות בטוחים כי העסק יתנהל בצורה  הטובה ביותר. אך כיצד אנחנו יכולים לדעת מה באמת קורה בעסק. כיצד נדע האם העסק מתפקד ברמה גבוהה וכיצד נהיה בטוחים כי העובדים בעסק עושים את עבודתם כראוי. הבקרה על העסק היא חשובה ביותר ואנחנו צריכים לעשות הכול בכדי לבקר את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר. אחד הדברים אותם אנחנו יכולים לעשות הוא לבצע סקר שביעות רצון בכדי לדעת מה הלקוחות חושבים עלינו. על סקר שביעות הרצון להיות מקיף וכולל נושאים רבים בכדי שאנחנו נוכל לדעת מה עובר על העסק שלנו. ככל שנכיר את העסק בצורה יותר טובה כך נדע מה הן המגרעות שלו ומה הן היתרונות של העסק.

לקוח סמוי- דרך נוספת לבקרה על העסק

אך סקר שביעות רצון לא תמיד מספיק לנו בכדי לדעת מה קורה בעסק שלנו. בכדי להתמודד עם הבעיה הזו הומצא הלקוח הסמוי. לקוח סמוי מגיע אל העסק שלכם ככל לקוח רגיל ומבצע בקרה על העסק שלכם. לקוח זה ישים לב לבעיות שמתעוררות בעסק שלכם וידווח לכם בדוח מסודר כיצד התנהגו העובדים בעסק שלכם. זהו דבר חשוב ביותר שהלקוח הסמוי יכול לבצע והוא יעזור לכם במידה ניכרת. אין ספק כי לקוח זה מסייע רבות לבעלי העסקים לדעת מה קורה בעסק שלהם. לקוחות סמויים יכולים להוות את ההבדל בין עסק מוצלח לבין עסק שנכשל וזהו דבר בעל משמעות רבה.

מה עדיף, לקוח סמוי או סקר שביעות רצון?

אז איזה מהכלים עדיף לנו לבחור לקוחות סמויים או סקרי שביעות רצון. חשוב להגיד כי שני הדברים הללו יכולים להיות משלימים זה לזה ואינם חייבים לבוא אחד על חשבון השני. עם זאת, יש לציין כי נראה כי לקוח סמוי מהווה בקרה הרבה יותר טובה אל מול סקרי שביעות רצון וזאת מן הטעם שבסקר הלקוחות לא תמיד אומרים את האמת וכלל לא בטוח כי אנחנו יכולים לסמוך על התוצאות בסקר שביעות הרצון.