Support Israel

במהלך השנים, יותר ויותר יהודים שחיים במדינות שונות ובפרט בארצות הברית, נרתמים לעזור למדינת ישראל, אך לא רק בהיבט המאקרו, כלומר הם לא תורמים כסף רק לארגונים גדולים בחברה אלא גם לציבור עצמו, קרי תרומות ועזרה במיקרו.

קיימת הכרה אצל יהודים רבים ברחבי העולם, שמדינת ישראל צריכה להיות מדינה חזקה על מנת שתוכל לעמוד במשימות שלה. אך מאחר ומדובר במדינה קטנה עם כלכלה של מדינה קטנה, לא תמיד היא יכולה לעמוד בכל הדרישות המוצבות בפניה ויתרה מזו, היא לא תמיד יכולה לרתום את עצמה לעזור לכלל הציבור. מאחר וחברה נמדדת בכוחה של החוליה החלשה שלה, הרי שיש לעזור למי שחלש ביותר, על מנת שהחברה תתקדם הלאה.

אותם גופים שנרתמים לעזור לחלשים בחברה הישראלית, עושים זאת מתוך אמונה, שאם הם יצליחו לעמוד על הרגליים שלהם מבחינה כלכלית ויצליחו לא רק להתקיים בכבוד אלא גם ליהנות מכל מה שאחרים נהנים, הרי שכל החברה תפיק מכך תועלת.

לכן אותם ארגונים נרתמים לעזור ולתרום לחברה בישראל Support Israel, החל מתרומות בכסף, ציוד, ביגוד, מוצרים ועוד. תרומות אלו מתבצעות דרך יהודים וישראלים ברחבי העולם וכן בארץ. כמו כן מוקמים גופים שונים שיכולים לעזור להם בצורות שונות, בין אם זה בחינוך, כלכלה, בריאות, פעילויות חברתיות ועוד.

חשוב להדגיש, כל זה לא נועד להחליף את המדינה ולא נועד להחליף ארגונים ועמותות בתוך ישראל, זה נועד לספק עוד ערך, עוד תועלת, כלי נוסף במטרה לעזור לכלל החברה. מאחר וישנה הכרה שלא תמיד המדינה יכולה לעזור, אז נרתמים לעזרתה.

לא פעם, אותם ארגונים הם ארגונים חילוניים וכן לא פעם, מדובר בגופים וארגונים דתיים, אשר לפחות מופעלים על ידי קהילות דתיות. לעיתים אל תוך הקהילות בישראל ולעתים לכלל הציבור. קהילות חרדיות ודתיות בכל העולם, ידועות במערכת התמיכה והעזרה שלהן, לכל אחד ואחת בתוך הקהילה, ועל כן הן נרתמות לעזור לכלל הציבור גם כשמדובר על מי שרחוק מהם ואיננו מהווה בהכרח חלק טבעי מהקהילה שלהם. בסופו של דבר זו עזרה חשובה לציבור כולו.