איך למשוך לקוחות לעסק

כאשר אתם פותחים עסק, חשוב שהעסק שלכם יהיה כל הזמן בתנועה, שהוא לא יישאר לרגע אחד ללא לקוחות, שתתרחש בו פעילות. לכן חשוב לבצע בו פעולות שונות שיניעו אותו קדימה. אז כיצד מושכים לקוחות לעסק שלכם? כמה טיפים טובים בהמשך.

בחרו שלט טוב לעסק – הא.ב. בפרסום העסק שלכם, הוא שלט טוב ונכון. לאחר שבחרתם את הלוגו לעסק, ומיקמתם את העסק שלכם במקום הנכון: חשוב לפרסם אותו בצורה בולטת וייחודית. לכן חשוב לבחור שלט טוב לעסק שלכם.

חפשו חברה טובה שיכולה לעצב לכם שלט לעסק שיהיה בולט, מקורי, ומיוחד לעסק, וחשוב שהוא יראה טוב, ויכלול את הלוגו של העסק שלכם. שימו לב שהוא מואר בשעות הערב, ונראה טוב גם בשעות הבוקר והצהריים, וכי הוא נושא את הכתובת של העסק שלכם ואת מספר הטלפון של בית העסק.

נראות העסק – מלבד השלט, חשוב שהעסק שלכם יראה תמיד טוב. שימו לב למראה הכניסה של העסק שלכם, בדקו שהיא מלבבת, מרשימה ונקייה. חשוב לבדוק שהמקום מזמין, אינו מלוכלך, וכי חלון הראווה מסודר ונקי. בדקו שבעסק שלכם מוזיקה נעימה, ואין מפגעים או מכשולים ליד בית העסק.

יחסי ציבור – לאחר שבדקתם את כל הקשור לנראות העסק: זה הזמן להתחיל בשיווק ויחסי ציבור. חשוב לבדוק שהעסק שלכם מקודם ומפורסם נכון ויש לו את יחסי הציבור הנכונים. יחסי ציבור הן הדרך ליצור קשר עם קהל היעד שלכם. יחסי ציבור נעשים דרך קשר עם העיתונות, הרדיו, וכל הדרכים שעמם יוצרים קשר עם הסביבה. נסו לייצר באמצעות הקשרים שיש לכם קשר עם קהל היעד שלכם. בדקו כיצד תוכלו להכניס אייטם אודות העסק לעיתון או לרדיו. בדקו כיצד תוכלו לתת חסות לאירוע מקומי, או להשתתף בו. בכך תוכלו להיכנס לתודעת הציבור.תוכנית עסקית

שיווק ואסטרטגיה נכונה – התחילו בתהליכי שיווק. כיום ניתן לפרסם את העסק שלכם במגוון ערוצים, בין אם על ידי חלוקת פליירים (מה שלא עולה כסף רב) לרשתות החברתיות, לפרסום מפה לאוזן, עם מדבקה על הרכב שלכם, ושיתופי פעולה עם עסקים בסביבה ועוד. דאגו לשווק את עצמכם כל הזמן על ידי חשיבה יצירתית וענפה.

הקימו מועדון לקוחות – חשוב מאד להקים מועדון לקוחות. הקמת מועדון לקוחות וצירוף לקוחות איליו בכל עת, הינה יקרה מפז. באמצעות המועדון תוכלו למשוך כל הזמן לקוחות חזרה אל העסק שלכם. אל המועדון תוכלו להזמין את הלקוחות שנרשמו לעסק בימי ההולדת שלכם (לקבלת שי צנוע) במכירות שאתם מארגנים, לקראת החגים, באירועים גדולים, ועוד. בכך תוכלו לשמור על העסק שלכם חי ויציב.

בדקו במה העסק שלכם חזק ונבדל מהמתחרים – כיום ישנה תחרות חזקה בין עסקים, ולכן חשוב לשים את הדגש על מה שמייחד אתכם. נסו למצוא את הנקודות החזקות אצלכם ולהדגיש אותם מול הלקוחות, ובכך לטשטש את נקודות החולשה. לדוגמא, אם אתם חנות ירקות שכונתית שנמצאת מול סופר גדול, הדגישו את האיכות של הירקות והפירות שלכם הנבחרים באופן אישי למען הלקוחות, בכך תוכלו למשוך אליכם יותר לקוחות.