מאיר וילנסקי (Meir Velenski) מסביר: דברים שלא ידעתם על סליקת אשראי

נכון להיום כל חברה או עסק אשר מעוניינים להצליח חייבים לספק ללקוחותיהם אפשרות של סליקת אשראי. סליקה זו משמע חיוב כרטיס האשראי של הלקוח על רכישה של שירות או מוצר מהחברה.

סליקת אשראי – העדפה של כל הצדדים

  • לקוחות– אלו מעדיפים לשלם בכרטיסי אשראי וזאת משום שהם יודעים במדויק מתי ואיזה סכום ירד מחשבון העובר ושב שלהם. בנוסף, הם אינם לוקחים סיכון שמא יתגלו מעשי נוכלות של זיוף צ'קים או שמא בעל העסק "יגלגל" את הצ'ק או יפקיד אותו בתאריך אשר אינו מתאים ללקוח. נכון להיום חברות האשראי מנצחות בתחרות "אמצעי התשלום", שכן הן מציעות מגוון מבצעים, הנחות ונקודות ניצול הניתנות בעבור כל קנייה, דבר אשר נחשב ליעיל ביותר על ידי הלקוחות.
  • בעלי עסקים – אחת מהבעיות הגדולות ביותר של אמצעי תשלום היו הצ'קים. כאן, הלקוחות יכלו לספק לבעל העסק צ'ק ולאחר הפקדה הם גילו שהוא ללא כיסוי. אמנם כיום, יש אמצעים לגלות לפני קבלת הצ'ק האם הוא שייך לבעל חשבון מוגבל, אך עדיין יש מקום לטעויות וברוב המקרים בדיקה אורכת זמן רב יותר מאשר אישור סליקת אשראי. אמצעי התשלום השני, המזומן, אמנם אטרקטיבי, אך הבעיה היא שרוב הלקוחות אינם מעוניינים לשלם במזומן עבור אותו מוצר אותו הם רוכשים וזאת משום שדבר זה יכול לגרום להם להיכנס לאוברדרפט בחשבון. דבר זה משאיר את בעלי העסקים עם אפשרות אחת עליה אסור לוותר: תשלום באמצעות סליקת אשראי.

סליקת אשראי באינטרנט

סליקת אשראי- מספר ספק

חשוב לדעת כי כל עסק אשר מעוניין לבצע סליקת אשראי חייב באישור מחברות האשראי. אישור זה כרוך בעמידה בתנאים של כל חברת אשראי ובדיקה שלה. אם אושרה זכאות, העסק יקבל מהחברה מספר ספק. הדבר השני אשר חשוב לקחת בחשבון הוא שכל חברה סולקת כרטיסי אשראי ספציפיים ולכן אם מעוניינים לבצע סליקה של כל כרטיסי האשראי חשוב לקבל מספר ספק מכל אחת מהן.

עוד על מאיר וילנסקי מומלץ לקרוא באתרים הבאים: