דרושה גננת – כל הסיבות להיות גננת

בישראל יש עשרות אלפי גננות אשר מועסקות בגנים פרטיים ועירוניים. מדי שנה נוספות למעגל הגננות מאות גננות חדשות, אחרי שאלה מסיימות לימודים בתחום. מרבית הגננות החדשות הן בחורות צעירות אחרי צבא שבוחרות בגננות כמקצוע לחיים.

אף על פי שמדובר במקצוע מאוד שוחק ולא פשוט, לא מעט צעירות בוחרות ללמוד ולעסוק בו, הן בגלל אהבה לילדים והן בגלל הכרה שמדובר באחד המקצועות החשובים ביותר בפיתוח מבנה האישיות של הילד. כך שבעתיד תוכלנה למצוא במהירות מודעת דרושה גננת לגן. ישנם מחקרים אשר טוענים שתפקיד הגננת בחייו של ילד, איננו פחות מתפקיד הוריו במובנים מסוימים, ויש כאלה שטוענים שככל שהגננת תהיה משמעותית יותר בחייו, כך הוא יגדל ויתפתח בצורה הרבה יותר נכונה. גם היום יש מי שמאמין שגננות הוא מקצוע הוא הרבה יותר משמעותי ממורים או מרצים שהילד יפגוש לאחר מכן, שכן הן יוצרות את הבסיס להתפתחות.

למרות שלכאורה, יש סיבות רבות מדוע שלא לבחור להיות גננת, בין אם זו משכורת נמוכה ובין אם זה בגלל שעות העבודה הרבות (צריך לזכור שגננות רבות עובדות מהבוקר עד אחר הצהריים ולהבדיל ממורים, הן גם עובדות בחופשות הקיץ ובחגים), כמו כן, לא פעם מוצאות את עצמן גננות אחראיות על כמות עצומה של ילדים, הרי שבכל זאת, יש סיבות רבות מדוע כן להיות גננת.

ראשית, אפשר לראות את פירות ההשקעה של העבודה. בין אם זה במהלך שנת הלימודים כשעובדים עם ילדים ורואים את ההתפתחות שלהם, ובין אם זה בעתיד כשהילדים חוזרים לגן ומודים לגננת על עבודתה.

שנית, כל יום מגלים דברים חדשים, הרי כל שנה מגיעים ילדים חדשים לגן והם, כידוע, מביאים איתם דברים חדשים, ייחודים. אף ילד לא דומה לילד אחר, וכל ילד מגלה כל יום דברים חדשים.

שלוש, יש לגננת יכולת השפעה עצומה על הילדים ואפילו על ההורים. בין אם הן מרגישות את זה ובין אם לא. מדובר על דבר שיכול להיות מאוד מחייב אך גם מאוד מעניין.

ארבע, אפשר ליצור ולעשות דברים חדשים עם הילדים ועבורם. לא בכל תחום אפשר לעשות את זה, אפילו לא בבית הספר.