איך לתכנן אי למטבח שיכלול כל מה שאתם צריכים?

כשאנחנו מתכננים לבנות אי במטבח, עלינו לקחת בחשבון את החלקים השונים שאמורים להיות מותקנים בו, על מנת שנוכל להשתמש בו לצרכים שונים. מלבד סיבות עיצוביות שונות, הרי שאנחנו יכולים להשתמש באי גם לצרכים פרקטיים, בין אם לצורכי בישול ובין אם לצרכים אחרים שקשורים לעבודת המטבח.

תכנון אי מטבח כמו זה שתוכלו לראות בקישור כאן, צריך לקחת בחשבון מספר פרמטרים. החל מהשטח שלו, אותו נקבע על פי השטח אשר עומד לרשותנו במטבח, המשך בגובה שלו, בהתאם לגובה של שאר חלקי המטבח, המיקום בו נתקין אותו וכן, עלינו לקחת בחשבון איך בדיוק נשתמש בו, מה בדיוק הוא יכיל.

בדרך כלל, כשאנחנו מסתכלים מבחוץ על אי למטבח, אנחנו מסתכלים על נקודה שעומדת במרכז המטבח או בחלק אשר מפריד בינו לבין החלק ממנו יוצאים מהמטבח, ועליו מונחים דברים שונים. אך האמת היא שאנחנו יכולים להתקין על האי אלמנטים שונים, כך נוכל להשתמש בו בצורה אפקטיבית. עלינו לקחת בחשבון, האי מהווה חלק בלתי נפרד מהמטבח ומהכלים איתם אנחנו עובדים בו.

דוגמאות לדברים שאנחנו יכולים להתקין באי מטבח

פתרונות אחסון – כל אי מטבח יכיל פתרונות אחסון קלאסיים. החל מארונות, מגירות, קופסאות ועוד. ההמלצה היא להתקין פתרונות אחסון מודולאריים על מנת שנוכל לאחסן את החפצים השונים בצורה נוחה ופשוטה. מה שאנחנו משתמשים באופן תדיר יהיה מקדימה, הדברים האחרים מאחור

משטחי עבודה – אנחנו יכולים להתקין על אי מטבח, מגוון משטחי עבודה, החל ממשטחי עץ לחיתוך וכלה במשטחי שיש. כמו כן אנחנו יכולים לתחם אזור מסוים עבור מכשירי חשמל וכן להציב על האי אמצעים שונים לייבוש כלים או לצרכים אחרים.

נקודות תלייה – יש איים של מטבח אשר כוללים נקודות תלייה שונים, למשל מוטות מיוחדים עליהם אפשר להתקין מגוון רחב של סכו"ם ואמצעים אחרים. בין היתר, אפשר גם להתקין מתקן מיוחד לייבוש כוסות, צלחות ועוד

חשוב להקפיד שכל הדברים שאנחנו בוחרים להתקין על גבי האי, לא יפריעו לעבודה וכן יתאימו לעיצוב של המטבח כולו, וישתלבו במרחב הכולל.