האם קבוצת רכישה זו אופציה שיכולה להתאים לכם?

רבים מאיתנו חולמים על היום שבו יהיה לנו נכס ששייך רק לנו, בין אם זה לצורכי מגורים ובין אם זה להשקעה. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו רבים אחרים, תוהים מה נכון יהיה לעשות כדי להגשים אתה חלום הזה ובהחלט כדאי שתחשבו, בין היתר, על קבוצת רכישה.

קבוצה שמתארגנת למטרות רכישה זה רעיון ישראלי לכל דבר ועם השנים ניתן לראות עוד ועוד קבוצות כאלה. המטרה של רכישה בצורה כזאת היא:

  1. להוזיל את עלויות הבניה
  2. לבחור לבד את השותפים
  3. בצורה כזאת ליצור סביבת מגורים רצויה

זה לא במקרה שהרעיון הזה הולך ותופס תאוצה, כי אם אפשר להוזיל את עלויות הבניה ולבחור את השכנים לבד אז למה לא?

איך מתנהלת קבוצת רכישה בפועל?

ראשית, זה מאוד תלוי באיזו קבוצת רכישה אתם לוקחים חלק שכן יכולות להיות אפשרויות שונות בתחום הזה. שנית, קבוצה שמטרתה רכישת נדל"ן פעולות בדרך כלל באופן הבא: הקבוצה מתאגדת, רוכשת את הקעקע הרצויה למטרות הבניה ומחליטה לאיזה קבלן לתת את המשימה. החיסכון כאן הוא משמעותי ובהחלט ניתן לראות שאנשים שכבר לקחו חלק בקבוצות רכישה כאלה יצאו מאוד מרוצים. לא מדובר רק על חיסכון שמורגש על הבניה עצמה אלא גם על חיסכון במיסים ופרטים נוספים כך שזה מומלץ בחום.

לאיזו קבוצה כזאת כדאי להיכנס?

כיוון שיש הרבה קבוצות של רכישה לא קל לבחור את הקבוצה המתאימה ביותר. לכן כדאי לכם לבדוק איזו קבוצה תתאים יותר לדרישות שלכם ולמה שאתם מחפשים. יש לקחת בחשבון, כמובן, את האזור שבו קבוצת הרכישה רוצה לבנות את הבניין ושנית, כדאי להתייחס גם לשאלה מהם התנאים ומי האנשים. לא אחת קורה שכדי לקחת חלק במסגרת של קבוצת רכישה צריך לשלם תשלום כלשהו ואף לעמוד בסטנדרטים מסוימים. קחו בחשבון שאתם בוחרים רק בקוצה שיש לה גם עורכי דין מקצועיים שמנהלים את הדברים על הצד הטוב ביותר ותראו שבסופו של דבר תצאו מרוצים מהנכס ומהדרך שבה אתם רוכשים אותו.