דיור מגן

בכל גיל בני אדם זקוקים להגנה מפני סכנות שונות ומצוקות שעלולות לפגוע בהם – אבל אין ספק שבגיל הזהב ההגנה חיונית במיוחד, שהרי היכולות הפיזיות כבר נמצאות בירידה והאדם מתמודד עם מגוון רחב של קשיים פיזיים ורגשיים.

בפרט נדרש דיור מגן שמספק לאדם מסגרת מגוננת ותומכת בכל שעות היממה. חשוב להדגיש שדיור מוגן הוא לא מסגרת מגוננת אלא גם כזו שמבטיחה חיים נוחים ונעימים, עם שלל פעילויות שמעשירות את הנפש וחיי חברה תוססים שגם להם תרומה אדירה לאיכות החיים.

עוד יתרון משמעותי של בית דיור מוגן הוא קיומם של שירותים רפואיים ברמה גבוהה ובנגישות מלאה, ובסך הכל מהוות מסגרות הדיור המוגן בית חם, בטוח ונעים.

דיור מגן – כדי לא להישאר לבד

דיור מגן מספק הגנה לא רק בפני גורמים חיצוניים או מחלות פיזיות אלא גם בפני אחת המצוקות הקשות ביותר בגיל הזהב – הבדידות.

קשישים רבים שלא עברו אל בית דיור מוגן ונשארו לחיות בביתם מספרים שהקושי העיקרי שלהם הוא השעות הרבות רבות שבהן הם לבד לגמרי. מצד אחד זהו מצב כמעט בלתי נמנע – הילדים טרודים בגידול הילדים שלהם, בקשיי פרנסה וכו', החברים הולכים ומתמעטים וגם עם אלה שנשארו קשה לשמור על קשר עקב מגבלות התניידות של שני הצדדים, ובסך הכל הקשישים, ובפרט כשנותר רק אחד מבני הזוג, נאלצים לחיות תקופות ארוכות בבדידות מוחלטת.

כשנכנסים למסגרת דיור מוגן, לעומת זאת, ישנם חיי חברה עשירים – גם במסגרת פעילויות משותפות יזומות (חוגים, טיולים המותאמים ליכולות הפיזיות בגיל השלישי, התנדבות בקהילה ועוד ועוד), וגם בזכות עצם החיים ביחד עם בני ובנות הגיל השלישי באותו מבנה וכשקל לבלות יחד.

שירותי רפואה מלאים ונגישים

עוד יתרון של דיור מגן הוא כאמור שירותי הרפואה המלאים והנגישים לחלוטין.

בית דיור מוגן כולל גם שירותי מרפאה ברמה גבוהה, כך שהקשישים לא צריכים לכתת את רגליהם אל קופת חולים אלא לבצע בדיקות שוטפות, לקבל תרופות ולזכות בביקורים של רופאים בעלי ניסיון ספציפי בטיפול בבני ובנות גיל הזהב, והכל תחת קורת הגג שבה הם חיים.