ייעוץ משכנתא, הדרך להגשת החלום לדירה משלכם

 

עם עליית הביקוש ועליית מחירי הדירות, שוק שירותי ייעוץ משכנתא החל לפרוח בשנים האחרונות. אם עד לפני כ-15 שנים אף אחד לא היה נעזר בשירותי ייעוץ משכנתא וכולם היו פונים ישירות לבנקים למשכנתאות, היום המודעות לתחום ייעוץ המשכנתאות עלתה וכיום על פי נתונים לא רישמיים, לפחות כ-20% מנוטלי המשכנתאות נעזרים בשירותי ייעוץ משכנתא לצורך רכישת הדירה שלכם. למרות זאת, עדיין 80% מהציבור אינם נעזרים בשירותי ייעוץ משכנתא ופונים לבנקים ישירות כאשר הסיבה העיקרית לכך היא חוסר מועדות לתחום ייעוץ המשכנתאות הפרטי או גם רוכשים המנסים "לחסוך" כסף ולא להיעזר בשירותי ייעוץ משכנתא שכן מדובר בשירות שאינו חובה וניתן לקחת את המשכנתא גם ישירות דרך יועץ המשכנתאות בבנק ללא תשלום שכר טרחה ליועץ משכנתאות פרטי.

אז למה כדאי לקחת שירות ייעוץ משכנתא?

עם עליית מחירי הדירות וכתוצאה מכך גם סכומי המשכנתאות, בנק ישראל והבנקים למשכנתאות בעצמם, הטילו מגבלות רבות על נוטלי המשכנתאות, החל מהגבלת שיעור המימון מגובה הדירה (בעבר היה ניתן לקבל משכנתא עד 90% מערך הנכס, היום לכל היותר 75% מימון ולבעלי דירה נוספת לכל היותר עד 50% מימון), הגבלה על גובה ההחזר החודשי (עד 40% מהשכר החודשי), הגבלה לפריסת המשכנתא עד 30 שנים, הגבלה על סוגי המסלולים שניתן לקחת ועד קביעת ריביות שונות בהתאם לשיעור המימון (ככל שאחוז המשכנתא מתוך שווי הנכס גבוה יותר, כך הריבית תהיה גבוהה יותר).

דירות להשקעה
Real Estate.

מצב כזה לא זכור שהיה בעבר ובסיטואציה כזו נוצר צורך אמיתי בקבלת שירותי ייעוץ משכנתא שכן הלקוח המבולבל שוחה בים המידע וההגבלות שהבנקים מציגים לו ועשוי ללכת לאבוד. רובנו רוכשים דירה בין פעם לפעמיים בחיים ולכן אין לנו את הזמן, הידע והרצון ללמוד את התחום ולעקוב אחר כל השינויים וההגבלות ולכן אין לנו את האפשרות לדעת האם מיצינו את כל האופציות והאם באמת קיבלנו את המשכנתא שרצינו ובתנאים הכי טובים. כאן נכנס לתמונה יועץ המשכנתאות ושירותי ייעוץ משכנתא. יועץ משכנתאות פרטי הבקיא בנהלים ומייצג את האינטרסים שלכם בלבד, יוכל על ידי בדיקת הפרופיל הפיננסי שלכם, להתאים לכם את המשכנתא שהכי טובה לכם וגם להציג לכם את הנתונים בשפה ובצורה ברורה וכל זאת בצורה אובייקטיבית ונטולת אינטרסים בנקאיים. לעיתים, ישנם לקוחות שניגשים לבנק באופן עצמאי, מבקשים משכנתא ומקבלים תשובה שלילית, פונים לבנק נוסף וגם מקבלים תשובה שלילית ואז מתייאשים ופשוט לא רוכשים דירה. לקוחות אשר נעזרים בשירותי ייעוץ משכנתא, יוכלו לקבל חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית מה המשכנתא שמתאימה להם וגם יועץ המשכנתאות ידאג לקבל עבורם אישור משכנתא וינהל עבורם מו"מ עם הבנקים על מנת להתאים להם את המשכנתא לצרכים האישיים שלהם ולהשיג להם את התנאים הטובים ביותר עבורם. בבואכם לרכוש דירה, אל תוותרו על בדיקת שירותי ייעוץ משכנתא אצל חברת ייעוץ משכנתאות מקצועית, זה חשוב, זה כדאי וזה יכול לחסוך לכם הרבה כסף.