מושגים בביטוחי אובדן כושר עבודה

היכולת שלנו לפרנס את עצמנו היא מעל לכל. מה קורה כאשר היכולת הזו נפגעת בצורה קשה? מה עושים במצב בו נוצר אובדן כושר עבודה? הוצאות המחיה גדולות, אף אחד לא יכול לשלם עבורכם את החשבונות גם במצבים בהם מתרחשים תרחישים לא מתוכננים כיד הגורל. מה ראוי בעצם לעשות במצבים הללו? הכי טוב לדבר על ביטוח אובדן כושר עבודה. לפני כן, בואו נדבר על המושגים שהוא מביא.

אז הבנתם נכון, ביטוח אובדן כושר עבודה מעניק אפשרות לאדם המאבד לתקופה מסוימת את היכולת לאבוד את השקט הנפשי. הוא ממשיך לקבל גמלה חודשית שהיא למעשה משלימה את הקיום שלו בזמן שהוא לא יכול לעבוד. מקרים קשים, נכות, פגיעה פיזית, מחלה, תאונה- יש לזה פתרון ועל כך נדבר במאמר הבא.

מה התקרה של ביטוח אובדן כושר עבודה?

סכום אובדן כושר עבודה אשר יוענק במסגרת ביטוח משתנה לכל מקרה ומאידך, התקן הסטנדרטי הינו 75 אחוז משכרו של האדם הנפגע. יש מצבים בהם ייקבע אחוז אובדן כושר העבודה פחות מזה- כאמור, זה תלוי בפרמיה אותה תרצו לשלם או שהמבוטח ירצה. כמו כן, זה יתרחש מול חברת הביטוח על פי כל מקרה לגופו.

מה יהיה גובה הפיצוי?

אובדן כושר עבודה מתייחס למצבים של נכות או קשיים בחזרה לביצוע הפעולות הרגילות. אובדן כושר עבודה מלא מתייחס ל75 אחוז נכות לפחות משכרו של המבוטח. במצבים בהם תהיינה פגיעות קטנות יותר, הן תחשבנה ביטוח אובדן כושר עבודה חלקי וגם עליו יהיה ניתן לדון בהתאם. במצבים של אובדן כושר עבודה חלקי, יתאפשר לאדם להמשיך לעבוד בהיקף נמוך יותר. כאמור, משלח ידו לא יהיה בהכרח על פי רמת השכלות, או הכישורים שלו.

מה ההבדל בין אובדן כושר זמני לקבוע?

אובדן כושר זמני תלוי במצב הרפואי של האדם. יש נכות זמנית וכך גם יש תשלומים זמניים עד להחלמה או חזרה למעגל עבודה רגיל. במידה וחלילה יתרחש מוות מהמקרה, יופסקו התשלומים החודשיים ויתחלפו בתשלום שיהיה מוגדר על פי ריסק שנרכש למקרה מוות ויינתן כפיצוי חד פעמי. חשוב לציין כי לכאן או לכאן, קיימת תקופת הכשרה המתנה שרק לאחריה יכנס הביטוח לתוקף.

זקוקים לפרטים נוספים? רוצים להקים או לקיים ביטוח אובדן כושר עבודה על פי כל הכללים? בקרו באתר והשאירו פרטים ואנו נשמח לבדוק את מעמדכם וזכויותיכם.