איך תבחרו נכונה בין אחסון VPS לבין אחסון שיתופי

עם המגוון העצום של האפשרויות לאחסון אתרים הנמצא כיום בשוק, איך תוכלו לבחור מהו המתאים ביותר למיזם שלכם? שתיים מהחבילות המבוקשות ביותר – שרתי אחסון פרטי וירטואלי VPS ושרתי אחסון שיתופי, שונות מאוד אחד מהשניה מבחינת מאפיינים, מחירים ויציבות בין היתר. בכתבה הבאה נסקר את ההשוואה בין שני האפשרויות האלו, כך שתוכלו לזהות מהי הנכונה עבורכם.

שרתי אחסון אתרים שיתופי

כפי שסביר להניח ניחשתם מהשם, אחסון שיתופי אומר שהאתר שלכם יחלוק את השרת עם עוד אתרים אחרים. זוהי האפשרות הזולה ביותר שתוכלו למצוא, מכיוון שאין צורך בשימוש במשאבים אשר מיועדים רק לכם ולאתר שלכם. משאבי השרת (זיכרון פנימי, מעבד ונפח אחסון) מתחלקים בין מספר חשבונות אשר יכולים להגיע למאות ואף לאלפים. לאור העובדה ששרת אחד עשוי להכיל כמות גדולה של אתרים עם קהלים רחבים מאוד, דפוסי תנועה וסוגי מבקרים – תקלה במערכת עלולה להוביל לקריסה של כל החשבונות במקביל.

אבטחת האתר מהווה עוד גורם שיש להתייחס אליו ברצינות, כאשר משאבי השרת מתחלקים בין המון אתרים, ישנו סיכוי רב יותר לתקלות. אם ישנו פורץ או האקר שמצליח להסתנן לשרת כזה, כל האתרים יכולים ליפול קורבן במידה שווה. עבור ארגונים צפופי תקציב שיכולים להתמודד עם נפילות מדי פעם ופעם, ירידה בביצועים ופרצות אבטחה, מדובר באפשרות מומלצת למדי.

חשבונות אחסון שיתופי לרוב מגיעים עם גישה לשרת, גישה להעלאת קבצים בFTP, וחשבון אימייל לכל דומיין רשום. בנוסף, מסד נתונים משותף יכול להגיע עם החבילה ללא תוספת תשלום. מלבד המאפיינים הבסיסיים, אין הרבה אפשרויות נוספות אשר יגיעו, משהו חשוב שכדאי לזכור בהשוואה מול שרת VPS.

שרתי אחסון פרטי וירטואלי

אחסון כזה נותן לבעלי החשבון הפעיל סביבה מבודדת בו יוכלו להחזיק את האתר שלהם. במציאות, ישנם עדיין מספר של אתרים אשר יחלקו את השרת הפיזי בתצורה כזו, אך ישנו הבדל משמעותי בנושא הקצאת המשאבים לכל חשבון. משתמשי VPS חולקים רק את החומרה על חשבונות אחרים, כל השאר מיועד לאותו חשבון מדובר. זה אומר שבעלי החשבונות מקבלים כמות מובטחת קבועה של משאבים, בניגוד לשיתופיים.

לא מעט ארגונים בוחרים בשרתים כאלו לצרכי גדילה ופיתוח. כיתרה מכך, אתרים אשר מאוחסנים בשרתים משותפים זקוקים לעבודה רבה כדי להתפתח, וזה כנראה יצריך זמן מנוחה לאתר.

כמו שכל חברה לקידום אתרים תגיד לכם, אתם צריכים להתאים את השרת לאתר ולא להפך, אז נסו להבין קודם כל את צרכי האתר לפני שתמצאו את האחסון המתאים.