מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים קבלני שיפוצים בשפלה?

ההחלטה לעשות שיפוץ בבית צריכה להיעשות לאחר בחינה מדוקדקת של כל הכרוך בכך- כלומר מתוך ידיעה או לפחות השערה, לגבי מה שאתם והבית שלכם עומדים לעבור, ותוך התחשבות במחיר שאותו תצטרכו לשלם. שיפוץ עלול להיות תהליך מורכב ויקר, ומומלץ שתשקיעו את הכסף שלכם בעבודה איכותית, שתיעשה על ידי בעל מקצוע המוסמך לבצע אותה. אם אתם מתגוררים באזור השפלה ומחפשים קבלן שיפוצים, חשוב שתדעו לשאול את השאלות הנכונות, בכדי לדעת כיצד לבחור את האדם שישפץ את הבית לשביעות רצונכם- תוך שאתם מבטיחים לעצמכם, עד כמה שניתן- לוח זמנים מוגדר ועמידה במסגרת התקציב שנקבע מראש.

האם מומלץ לבחור בשיפוצניק או בקבלן שיפוצים מורשה?

ישנם שיפוצניקים מצוינים רבים באזור השפלה, וייתכן שתוכלו למצוא בעל מקצוע אשר ביצע בעבר עבודות דומות מאוד לאלו שיידרשו להיעשות בביתכם. הניסיון הוא אחד הדברים החשובים ביותר בתחום הזה, ובמיוחד כאשר מדובר על שיפוץ כולל בבית, הדורש ידע מקצועי רב ויכולת לנהל כמה עובדים כמו למשל חשמלאי, אינסטלטור, איש גבס ועוד. מסיבות אלה לעיתים מומלץ לבחור בקבלן הרשום בפנקס הקבלנים ולא בשיפוצניק- הרישיון שמחזיק קבלן רשום, למעשה מהווה אישור לכך שיש לו לפחות חמש שנות ניסיון, וכן כי רכש ידע מקצועי במסגרת קורס לימודים ייעודי והוא מוכשר לביצוע פעולות שיפוצים ספציפיות, לפי הסיווג שקיבל.

כיצד ניתן למצוא קבלני שיפוצים טובים בשפלה?

כמו בכל מקצוע, גם כאשר מדובר על קבלת שירות בתחום השיפוצים- אין כמו מראה עיניים. באינטרנט תוכלו להשיג שמות של עשרות קבלנים באזור מגוריכם, ולהתרשם מעבודות שלהם. שימו דגש מיוחד על רמת הגימור- אם מדובר בהחלפת אריחי אמבטיה, צביעה של קירות או כל פעולה אחרת שבוצעה על ידי הקבלן. זכרו שבכל מקרה, בטרם התחלת השיפוץ עליכם לקבל הצעת מחיר מפורטת, ועל כן מומלץ שתזמינו לפחות שניים- שלושה קבלני שיפוצים לבדיקה ראשונית והערכה בבית שלכם.

בנוסף לכל זה כדאי גם לנסות לקבל המלצות מחברים המכירים קבלני שיפוצים, ושביצעו אצלם עבודות שיפוץ. יחסי אנוש הם חשובים מאוד, כיוון שמדובר באדם שילווה אתכם בתהליך אינטנסיבי ביותר. אם תוכלו להשיג קבלן שיפוצים שהוא גם מקצועי וגם אדיב, זה יעזור לכם מאוד לעבור את התקופה הזו בחיוך.