אולג'ובס סוקר: אלו סימנים בראיון עבודה יכולים להעיד שהולך לך מצוין?

ראיונות עבודה יכולים לעיתים להותיר אותנו מבולבלים ולא יודעים האם הריאיון היה טוב או לא. עם זאת, ישנם סימנים שיכולים להעיד על כך שראיון העבודה היו טוב או לא. אז אילו סימנים בראיון עבודה יכולים להעיד על כך שהולך לנו מצוין? כמה רמזים בהמשך.

הריאיון נעים ומהנה – ראיון נעים, רגוע ומהנה הוא סימן לראיון טוב. כאשר נראה כי המראיין חש בנוח לצדיכם, שפת גופו רגועה ונינוחה והא מרבה לחייך זה סימן שאתם בראיון טוב. כאשר אתם נמצאים בראיון בסביבה טובה עם אנרגיה טובה אתם תחושו זאת. הצחוק יהיה אותנטי, והאווירה כולה תהיה נעימה.

ראיון ארוך מן הרגיל – שימו לב לזמן הריאיון. אם מרואיינים לפניכם התראיינו כברבע שעה, והריאיון שלכם נמשך חצי שעה, סימן שהריאיון שלכם מצוין. ראיונות טובים הם בדרך כלל ארוכים יותר, בעוד שראיונות לא מוצלחים נמשכים פחות זמן מאחרים.

מה הכי חם בשוק חיפוש העבודה?>>

המראיין משבח את החברה שלו – בראיונות טובים המראיין ינסה לשבח ולמכור את החברה שלו לכם. מראיין שרוצה אתכם יעצים את התכוונות הטובות של החברה שלו, וינסה גם הוא להרשים אתכם על מנת שתרצו לעבוד בחברתו.

דיבור על השלבים הבאים – ראיון טוב יכלול דיבורים על השלבים הבאים. בראיון מוצלח ידבר עמכם המראיין על השלבים הבאים שתצטרכו לעבור, בין אם מדובר בשלבים הבאים בקבלה לעבודה, או בשלבים הקשורים בעבודה ובתפקיד.

תיאור התפקיד לפרטים – סימן נוסף שהריאיון מוצלח הוא תיאור התפקיד לפרטי פרטים. כאשר המראיין מכביר בתיאורים על התפקיד, סימן שהריאיון מוצלח. אם המראיין לא היה רואה בכם מועסקים פוטנציאלים הוא לא היה מתאמץ לתאר את התפקיד לפרוטרוט.

הורידו עכשיו – אפליקציה לחיפוש עבודה

ציון הטבות – מראיינים שמעוניינים בעובדים מציינים הטבות שמגיעות עם התפקיד. בכך הם מנסים למשוך את העובדים לתפקיד המיוחל.

בקשת המלצות – בקשת המלצות היא עוד סימן לכך שהריאיון במסלול הנכון. בקשת המלצות היא דרך נוספת של המראיין לבדוק אודותיכם ולקבל את חותכם הגומי לכך שאתם הבחירה הנכונה.

הצגת המשרד בסוף הריאיון – אם המראיין טורח להציג לפניכם את המשרד בסוף הריאיון, זהו סימן טוב. המראיין רוצה שתכירו את סביבת העבודה והוא מפנה את זמנו לכך.

לסיכום, ניתן לדעת כי ראיון העבודה הוא ראיון טוב מהאווירה הכללית. ראיון מסוג זה הוא ראיון עם אווירה טובה, הוא ראיון מחויך, שבו יש כימיה עם המראיין. עם זאת חשוב לא להסתמך על מקום עבודה אחד שאיליו אתם מתראיינים, ויש לגשת למספר ראיונות עבודה כדי להבטיח שתזכו בעבודה חדשה וראויה.

אתר אולג'ובס – איך הכל התחיל? לחצו למידע נוסף