צרכנות נבונה בהוצאות השוטפות של משק הבית

משפחות רבות בישראל (ובמדינות רבות אחרות בעולם) נאבקים על מנת לסגור את החודש. בעוד ברבות ממשפחות אלו שני בני הזוג יוצאים לעבודה ומביאים הביתה משכורת בסוף החודש, ההוצאות השוטפות והמצטברות של משק הבית מכריעות את הכף לכיוון האוברדראפט – תשלומי משכנתא וחשבונות, הוצאות על החינוך והטיפול של הילדים, תשלומים בעבור מוצרים שונים וקניות שוטפות לבית. ניהול משק בית אינו סיפור זול, אך קיימים מקומות רבים בהם ניתן לבצע שינויים קטנים וגדולים, ולהתחיל לשנות את המאזן "לטובתנו".

מחשבון הסלולרי ועד קניית יין כשר לחג – אפשרויות לצמצם בהוצאות בכל תחום

בעוד משקי בית רבים מנסים להתמודד עם המצב המאתגר שתיארנו על ידי דרכים שונות להגדלת ההכנסה, קיים גם צד שני למטבע – צרכנות נבונה ומושכלת אשר תביא לחיסכון חודשי אשר מצטבר לאורך השנים לסכומים לא קטנים. זה לא אומר כמובן שהתנהלות חסכונית צריכה לבוא במקום ניסיונות להגדיל את ההכנסה, אלא בנוסף להם. כאשר משלבים צרכנות נבונה עם הכנסה טובה ויציבה, ניתן לאורך זמן לנהל את משק הבית בצורה טובה ואפילו להתחיל לחסוך בצד עבור העתיד של הילדים.

מהי "צרכנות נבונה וחסכונית"? ובכן, אנחנו חיים כיום חיים צרכניים במלוא מובן המילה – אנו צורכים שירותים ומוצרים מהבוקר ועד הערב, כולל הדירות אותן אנו שוכרים, שירותי החינוך של הילדים וכל דבר שאנחנו קונים או שוכרים. בעוד השווקים עבור כל מוצר ושירות אפשריים הם כיום שווקים תחרותיים, האלטרנטיבות הרבות מבטיחות כי כמעט בכל תחום ניתן למצוא את החיסכון. זה נכון לגבי שירותים שוטפים שאנו צורכים כמו שירותי תקשורת (סלולרי, אינטרנט, כבלים וכו') ואפילו שירותי חינוך לילדים (דוגמת שיעורים פרטיים, חוגים וכו'), ועד למוצרים הבסיסיים ביותר שאנו קונים דוגמת מזון ומוצרי צריכה בסיסיים. בין אם מדובר ברכב המשפחתי שאנחנו קונים ובין אם בקניית בקבוק יין כשר לקראת ארוחת החג – תמיד ישנן דרכים לחסוך.

סקרי שוק והקדשת תשומת לב להוצאות – כיצד נהפוך לצרכנים נבונים?

כיצד ניתן לנצל את השוק העשיר והתחרותי המקיף אותנו ואת אורח החיים המודרני על מנת להפוך לצרכנים נבונים, וספציפית על מנת לצמצם משמעותית בהוצאות השוטפות של משק הבית על מנת שנוכל לסגור את החודש במצב טוב יותר?

צעד מתבקש ראשון יכול להיות ביצוע סקרי שוק רבים ותכופים, על מנת למצוא את המוצרים, השירותים והחנויות המשתלמות ביותר עבורנו. ניתן לבצע כיום סקר שוק מהיר באמצעות האינטרנט בסלולרי בכל מקום ובכל שעה. גם אם אנחנו כבר נמצאים בסופרמרקט, למשל, עדיין חשוב שנפקפק במחירים שאנו רואים על המוצרים וננסה למצוא עסקאות טובות יותר. אם אנחנו עורכים קניות גדולות לחג, לדוגמה, חיפוש מהיר אחר מוצרי מזון שונים או יין כשר במחירים אטרקטיביים יכולים להביא לחשבון קניות זול בעשרות ומאות שקלים. אותו הדבר נכון גם לגבי קניות המזון השבועיות השוטפות למשק הבית.

העלאת תשומת הלב להוצאות שלנו, וספציפית למקומות בהם אנו קונים והמחירים שאנו משלמים תביא מהר מאוד לצרכנות יעילה וחסכונית הרבה יותר. גם אם חיסכון של חמישים שקלים בחשבון בסופר או הוזלה של חבילת הסלולרי בעשרים שקלים לחודש נראים לכם זניחים, כל החסכונות הללו יצטברו לאורך השנה ללא מעט כסף, כסף אותו תוכלו לחסוך ולשים בצד…