איפה כדאי להתחיל עם שיווק עסקים קטנים בתקציב נמוך

עסקים קטנים רבים שואלים את עצמם מהי הפלטפורמה הטובה ביותר באמצעותה הם יוכלו להתחיל ולשווק את העסק שלהם וזאת על מנת להשיג את תשומת הלב של הצרכנים וכל זאת בתקציב נמוך. למעשה, עסקים קטנים רבים טוענים שהסיבה לכישלונם נעוץ בעובדה שאין להם כיצד והיכן לשווק את עצמם בתקציב זעום. הבשורה המשמחת היא שנכון לשנת 2017, עסקים קטנים יכולים לשווק את עצמם בהצלחה (גם אם התקציב שלהם מצומצם) וזאת באמצעות הפלטפורמה החברתית, כמו למשל הרשת החברתית המוכרת ביותר בעולם, רשת הפייסבוק ועוד.

 

 

שתי רגלים על הקרקע

חלומות הם אלו שמובילים פעמים רבות לאותה תוצאה מוצלחת בה מעוניינים. אנשים רבים חולמים לפתוח עסק משלהם ועושים זאת. הבעיה היחידה היא שבחלומותיהם של רוב האנשים עניין התקציב אינו מאוזכר ולכן כאשר הם ניגשים לחלק המציאותי, החלק בו הם נדרשים לבנות העסק ולשווק אותו הם נתקלים במחסום פסיכולוגי וכלכלי. בדרך כלל המחסום הראשון הוא הכלכלי. הם מבינים שהם צריכים לשווק את עצמם וכאשר הם מבררים בדבר שיטות שיווק הם מבינים ששיטות אלו מחייבות תקציב שעולה בכמה עשרות מונים על התקציב המצומצם שקיים ברשותם. הבנה זו מובילה למחסום הפסיכולוגי, שגורם להם להבין שקרוב לוודאי שהם לא יצליחו לשווק את העסק שלהם ולזכות בנתח יפה של לקוחות וזאת משום שאין להם מספיק כסף. מציאות זו הייתה נכונה עד לפני כמה שנים. הבשורה המשמחת היא שכיום עסקים קטנים יכולים לשווק את עצמם בתקציב נמוך, כל מה שצריך לעשות הוא להיות עם שתי רגליים על הקרקע ולחפש את אותה שיטת שיווק שמתאימה לתקציב שלהם.

 

משווקים באמצעות הפייסבוק

פייסבוק מאפשרת לעסקים קטנים לשווק את עצמם באמצעות תקציב מצומצם. כיוון שכל עסק מעוניין במינימום הוצאה ובמקסימום תוצאה, חלק גדול מהעסקים הקטנים מחליט לפנות אל מומחים בתחום השיווק בפייסבוק ובאמצעי שיווק אינטרנטים נוספים. דבר זה אמנם מובילים לתקציב נמוך ביותר וזאת משום שהתקציב נחלק בין שכרו של המקדם/משווק לבין התקציב אותו מקציבים לפייסבוק, אך התוצאות משתלמות ביותר. חשוב לציין שלא כל העסקים מחליטים לפנות אל מומחים, יש כאלו שמחליטים להשקיע שעות לימוד בתחום ולשווק את העסק שלהם בעצמם, דבר שמוביל לריזיקה מסויימת. נכון להיום ניתן ליצור קמפיינים בפייסבוק שיביאו לקוחות לעסק.

 

הגדלת מאגר הלקוחות על ידי קמפיינים חכמים בפייסבוק וניהול נכון של לקוחות קיימים הם חלק מאותן הדרכים שתאפשרנה לכל עסק קטן לצמוח ולגדול. בהצלחה!