כיצד מערכת ERP משפרת את הקשר בין מחלקות בארגון?

למערכת ERP יתרונות רבים, היא עוזרת לנו לשלוט יותר טוב על המתרחש בארגון, היא עוזרת לנו לקבל החלטות על המתרחש בארגון והיא מסייעת לנו לשפר את התהליכים בארגון. אחד הדברים עליהם רבים לא חושבים אך שבו מערכת ERP עוזרת לנו מאוד לשפר את הארגון הוא בתחום הקשר בין מחלקות שונות בארגון. מכיוון שהכול שקוף בארגון עם מערכת ERP הרי שכל מחלקה יכולה לראות מה מחלקה אחרת עושה וכך להסיק מדבר זה מסקנות לגבי הפעולות של המחלקה שלה וככל שהקשר בין המחלקות יותר טוב כך הארגון יתפקד ברמה גבוהה יותר. לא ניתן להתכחש לכך שמערכת ERP מעלה במספר דרגות את אופן הפעילות בארגון ומשפרת אותו בכמה דרגות. בשורות הבאות ניתן לכם דוגמא לקשר בין מחלקות בארגון ונפרוט בפניכם מה לא כדאי לבצע עם מערכות ERP וכל זאת בכדי שתדעו כל מה שצריך על מערכות ERP.

הקשר בין מערכת פיננסית למערכת לוגיסטית

אחת הדוגמאות לקשר בין מחלקות בארגון הוא הקשר בין המחלקה הפיננסית למחלקה הלוגיסטית. הקשר בין שתי המחלקות הינו רציף ודורש מחשבה רבה כיצד ליישמו. דוגמא אחת לקשר זה הוא מלאי תמידי במערכת הלוגיסטית שצריך להתעדכן במערכת הפיננסית באופן רציף ותדיר. כאשר אנו מטמיעים את המערכת עלינו לחשוב על כך ולבצע את הדבר בכדי לעשות אותו ברמה הגבוהה ביותר ולהיות מרוצים ממנו כמה שניתן. ככל שהקשר בין שתי המחלקות יהיה יותר טוב במערכת הERP כך הארגון יפעל בצורה טובה יותר ואנו נהיה יותר מרוצים ממנו וזה דבר שלא יסולא בפז.

מה לא כדאי לבצע עם מערכת ERP?

כאשר או חושבים על מערכות ERP אנו חושבים על ארגון בו הכול ממוחשב ומערכות המידע שלנו מספקות מידע על כל דבר שקורה בארגון. אך כאן יש לנקוט משנה זהירות, לא תמיד כדאי למחשב הכול ויש לחשוב היטב מה מטמיעים והין מיישמים והיכן מוותרים על מערכות ERP. בכדי לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר בנושא זה כדאי לפנות לחברה שמטמיעה את המערכת ולהתייעץ אתה מה הדבר הכי מתאים לעשות. ככל שתפרטו יותר בפני החברה על הארגון שלכם וככל שהם ישאלו יותר שאלות כך המערכת תהיה ברמה יורת גבוהה ואנו נוכל להיות יותר מרוצים ממנה. אל תתפשרו על נושא זה בכדי שמערכת הERP שלכם תהיה במרה הגבוהה ביותר. זכרו כי לפעמים כל המוסיף גורע.