שלוש סיבות למה כדאי לפתוח עסק מהבית

עצמאים שיוצאים לדרך זו, אם מיד בתחילת דרכם כבוגרים ואם כשכירים שהחליטו לעשות שינוי, נתקלים כיום באפשרות שבוחרים בה רבים מאוד לעבוד מהבית. פתיחת עסק חדש היא תמיד בחירה מעניינת ומאתגרת לכל אדם, והשילוב שיש בין חיי העוסק העצמאי עם שגרת החיים שלו בבית מציבה בפניו לא מעט דילמות וסוגיות שעליו לפתור תוך כדי תנועה. השורה התחתונה יכולה להיאמר מיד, עם זאת, ולקבוע שבסופו של דבר יש יתרונות לכל שיטה וכל בחירה אפשר לשנות במהלך הזמן, אם תגיע ההצלחה היתרה שעליה חלמתם כאשר החלטתם להפוך לעצמאים בעיסוקים שלכם.

פתיחת עסק עצמאי בבית משנה את ההוצאות שלכם

מכיוון שהכל חדש ואתם עושים את השנים הראשונות בעיקר בבניית הקריירה החדשה שלכם, היתרון הגדול ביותר של הקמת עסק הוא שהיא משחררת אתכם בעיקר גם מההתחייבויות לאנשים אחרים – בעלי נכסים שמשכירים לכם חללי עבודה, הוצאות גבוהות ומיותרות של נסיעות, ארנונה, שכר דירה ומסים שונים, או אפילו קניית ריהוט וציוד ייעודי כפול אם כל זה קיים אצלכם בבית. היתרון הגדול אם כך הוא שאינכם צריכים לקחת הלוואות לצורך השקעה במקום אחר, אינכם צריכים לשלם הוצאות שאתם יכולים לחסוך ואתם יכולים להשקיע כל שקל שיש לכם בעבודה עצמה ובפיתוח העסק שלכם במקום לשלם כפול. הרי ממילא אתם משלמים משכנתה או שכר דירה וארנונה, חשמל ומים ותקשורת אינטרנט בביתכם. לשנים הראשונות שמרו את כספכם לניהול העסק שלכם. נוסף על כך, עצמאים מסוימים יכולים לקבל החזרים על חלק מההוצאות שלהם על העסק מהבית.

לדעת להפריד בין העבודה למשפחה באותו מקום

יש הבדל גדול בין עבודה כשכיר אצל מעביד אחר לבין פתיחת עסק משלכם. האחריות נופלת על כתפיכם לא רק במובן של ניהול החשבונות ובניית התכנית העסקית שלכם, אלא גם ובעיקר בבניית סדר היום וסדר העדיפויות שלכם, במיוחד כאשר אינכם כפופים ללו"ז של נסיעה לעבודה במקום אחר וחזרה ממנו. יש כמה וכמה סיבות שבגללן עדיף לעבוד מהבית והן טובות וחשובות בדיוק כמו הסיבות שמניעות אנשים לבחור דווקא בעבודה ממשרד או חלל עבודה מחוץ לבית. יש אנשים שבאמת חשוב להם להתארגן כדי לצאת מהבית ולהפריד הפרדה מוחלטת בין השגרה הביתית וחיי המשפחה לבין העבודה שלהם. יש אנשים שמסיבות שונות מעדיפים לעבוד מהבית משום שהם רוצים לגדל ילדים כך או שהם פשוט מתפקדים טוב יותר כך, באווירה ביתית.

לוח זמנים גמיש

הסוד להצלחה בעבודה מהבית הוא לדעת להפריד ולשלב במידה הנכונה. פתיחת עסק עצמאי מחייבת לנהל את סדר היום הפרודוקטיבי שלכם מבלי לגלוש בשעות העבודה לתוך שעות הפנאי ומבלי לתת להסחות דעת משפחתיות להסיט אתכם מהעבודה. עם זאת, יש אנשים שאין להם בעיה להיות יצירתיים בשעות אחרות לגמרי או לקבל עוד ועוד לקוחות מעבר לשעות המקובלות, ובכך גם להגדיל הכנסות וגם לבנות לעצמם עסק משגשג וקשוב ללקוחות.