למה כל אחד צריך ייעוץ פנסיוני מקצועי?

היום כל אחד צריך על פי חוק לחסוך לעצמו כסף לימי הפנסיה. מבחינת החיסכון, חלק ממנו הוא על חשבון העובד וחלקו מפריש המעביד. עם זאת, שלא כמו בעבר, היום רשאי כל עובד לבחור לעצמו באיזו קרן פנסיה הוא רוצה לחסוך את כספו. ההחלטה על קרן הפנסיה משמעותית ואין צורך לקבל אותה לבד, לשם כך אפשר לקבל ייעוץ פנסיוני מקצועי ואובייקטיבי.

למה לא כדאי לבחור את הפנסיה ללא התייעצות מקדימה?

בעבר, הבחירה בין קרנות הפנסיה השונות הייתה מוגבלת וגם המעבר בניהן היה כמעט בלתי אפשרי. היום, כל אחד יכול לבחור את מסלול החיסכון הטוב ביותר עבורו וישנן סיבות רבות לעשות זאת לאחר התייעצות פנסיונית עם בעל מקצוע:

  • הייעוץ רואה את התמונה באובייקטיביות – התפקיד של הייעוץ הפנסיוני האובייקטיבי הוא לראות את התמונה המלאה. כיוון שהיועץ אינו מוכר תכנית פנסיונית, הוא יכול לראות את התמונה המלאה כולל הצרכים של החוסך ולעזור לו לבחור במסלולי החיסכון הנכונים עבורו.
  • בתהליך הייעוץ מסתכלים על כל האפשרויות – בתהליך של ייעוץ פנסיוני מסתכל היועץ על כל האפשרויות העומדות לרשות החוסך והתפקיד שלו הוא להבין מהן מטרותיו ולעזור לו לבחור במסלול אשר יוביל אותו אל מטרותיו.
  • יועץ פנסיוני מקצועי יכול לתת המלצות תוך בחינת העתיד – לעתים, לחוסכים אין את הראייה העתידית אלא תמונה כללית בלבד. כלומר, הם לא ממש יודעים כמה כסף הם רוצים לחסוך ומה יהיה גובה ההוצאות שלהם בעתיד. לשם כך ישנו יועץ מקצועי שמכיר את התחום ויכול לעזור בתכנון העתיד הכלכלי.

איזה ייעוץ פנסיוני תרצו לקבל?

הייעוץ הפנסיוני אותו תרצו לקבל צריך להיות קודם כול אובייקטיבי. כלומר, גם אם נראה כי סוכן הביטוח מנסה למכור לכם את הפנסיה הנכונה לעתיד שלכם, אתם חייבים להסתכל על ההשלכות הכלכליות העתידיות ועלויות הפנסיה בהווה. ייעוץ פנסיוני חייב להיות אובייקטיבי, לראות את התמונה המלאה ואת כל האפשרויות העומדות לרשות החוסך ובסופו של דבר עליו להוביל אותו לחיסכון המתאים ביותר עבורו וזה שיניב לו את העתיד הכלכלי הבטוח ביותר.