מה הכללים החשובים שיש לשים אליהם לב כאשר לוקחים הלוואות לעסקים

ביצוע סקר מקיף

מדי שנה נפתחים בישראל לא מעט בתי עסק המציעים מוצרים שונים. הקמתו של עסק חדש מלווה בהתרגשות רבה מצד הנוכחים. לעיתים בתחילת הדרך על מנת לראות את האור בקצה המנהרה במקרה של חוסר מזומנים ניתן לקחת הלוואות לעסקים הניתנות על ידי גורמים רבים. על מנת לקחת את ההלוואה מהגורם המיומן ביותר קיימת חשיבות רבה בביצוע סקר מקיף.

האם העסק רווחי

אחד הכללים החשובים ביותר בעת לקיחת הלוואות לעסקים מטעם מקורות מימון שונים היא השאלה- האם זה משתלם? במילים אחרות, האם העסק רווחי. כאשר מדובר בתחילת הדרך קיימת חשיבות רבה לבחון את ההמשך ולדעת לומר האם לקיחת הלוואה תסייע להמשך העסק. לשאלה האם מדובר בעסק שיש לו פוטנציאל כלכלי ניתן לבחון עסקים אחרים בניסיון לענות על התשובה.

הגדרת הצורך

הלוואות לעסקים אינן ניתנות סתם כך. לצורך קבלת ההלוואות חשוב מאד להגדיר את המטרה. האם יש צורך במזומנים על מנת לפתח את העסק אם האם יש צורך במזומנים במטרה להציל את העסק מפני קריסה. כך או אחרת, מקורות המימון השונים מתייחסים באופן שונה לכל מטרה ולכן קיימת חשיבות רבה להגדיר את המטרה.

חישוב הסכום הנדרש

בבואכם לפנות למקורות מימון שונים לצורך קבלת הלוואה חשוב מאד לדעת לנקוב בסכום הנדרש להלוואה. אחרי הכל, כסף לא ממש גדל על העצים ואותם מקורות מימון הבאים לעזרתכם אינם יכולים להעניק לכם כל סכום שעולה על הדעת ולכן יש לחשב את סכום ההלוואה במדוייק על מנת לנסח את הבקשה.

אל תחכו למשבר

נכון, לעיתים עסקים נקלעים למשברים. ההמלצה היא לא לחכות ליום שחור במטרה לקחת את ההלוואה אלא לקחת את ההלוואה דווקא בתחילת העסק אז יש משב רוח רענן והדברים נראים אחרת לגמרי.

בדקו את יכולת ההחזר

כידוע, הלוואה יש להחזיר ולכן בבואכם לפנות למקורות מימון וודאו כי קיימת יכולת החזר. ללא יכולת החזר אין טעם לפנות למקורות המימון השונים.

הלוואה חוץ בנקאית – רק בתשובה שלילית מהבנק

כיום ישנם לא מעט מקורות מימון שיסייעו לכם בקבלת הלוואה. מרבית העסקים פונים לבנק במטרה לבקש הלוואה אך כאשר הבנק אינו מאשר ניתן לפנות למקורות מימון חוץ בנקאיים. בשל התחרות הרבה הקיימת כיום יש להכיר את מקורות המימון השונים ולדעת בדיוק מה כל אחד מהם מציע לכם.

הכינו תוכנית עסקית

הגשתם בקשה לקבלת הלוואה? הצעד הבא יהיה הכנת תוכנית עסקית. הכנת תוכנית עסקית תסייע לכם לממש את החזון של העסק שלכם. במידה ואינכם בקיאים בהכנת התוכנית יש להיוועץ עם יועץ בעל ניסיון לצורך כתיבת תוכנית מקיפה שתסייע לכם להציב מטרות ויעדים שניתן לעמוד בהם ולראות את העסק משגשג.