איך להתאים דוד שמש לצרכים שלכם בבית?

התחשבות במספר הנפשות, במסגרת התקציב ובאופי השימוש תאפשר לכם להתאים את הדוד בדיוק לצרכים שלכם ושל המשפחה. בנוסף, כדאי להשוות בין דגמים שונים על מנת לנצל בצורה אופטימאלית את היכולות של הדוד

דוד שמש הוא אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל. הסיבה העיקרית לכך קשורה לתנאי מזג האוויר, ובעיקר למספרם הגבוה של ימי השמש. בעזרת הדוד ניתן לנצל את אנרגיית השמש על מנת לחמם את הבית ולשפר את איכות החיים. עם זאת, חשוב מאוד להתאים את הדוד לצרכים בבית וניתן לעשות זאת באמצעות מספר דרכים:

א. על ידי התחשבות במספר הנפשות – הדרך הטובה ביותר להתאים דוד שמש לצרכים שלכם בבית היא לקחת בחשבון את מספר הנפשות. באופן עקרוני, אדם בוגר צורך כמות של 30-40 ליטר של מים חמים ביום. המשמעות היא שאם אתם מחפשים פתרון חימום מים לבית קטן עם שתי נפשות בלבד, תוכלו להסתפק בדוד של 60 ליטר. לעומת זאת, משפחה בת 4 נפשות תצטרך דוד של 120 ליטר לפחות.

ב. על ידי התאמה למסגרת התקציב – פערי מחירים בין פתרונות לחימום מים יכולים להגיע לעשרות אחוזים. התאימו את הדוד לא רק לצרכים הפיזיים שלכם, אלא גם למסגרת התקציב. בצורה כזו תוכלו לחסוך הוצאות מיותרות וליהנות מהדוד לאורך זמן. השתמשו במידע שמופיע באתרי האינטרנט על מנת להשוות בין מחירי פתרונות חימום, קבלו המלצות מאנשי מקצוע והתייעצו גם עם חברים או בני משפחה.

ג. על ידי בדיקת אופי השימוש – לא כולם משתמשים במים חמים באותה צורה. משפחה עם ילדים קטנים תצטרך דוד שמש שמחובר גם למערכת החשמל כדי להבטיח מים חמים במשך 24 שעות ביממה, בעוד רווקים יסתפקו במספר שעות מצומצם יותר של מים חמים זמינים. נסו להגדיר מראש את אופי השימוש שלכם וכך תוכלו לבחור את הדוד ואת שאר אמצעי החימום.קבלן שיפוצים

איך משווים בין דגמים שונים של דוד שמש?

יש היבטים שונים שכדאי להתייחס אליהם במסגרת השוואה בין דגמי דודי שמש. אפשר לבצע את ההשוואה על בסיס המחיר בלבד, או להיכנס לעובי הקורה ולהכניס למערכת השיקולים גם את היצרן. דגמים של יצרנים גדולים ואמינים נוטים להימכר במחירים גבוהים יותר, אך הם משתלמים בטווח הארוך.

השוואה בין הדגמים גם אמורה לעזור לכם לדעת האם מדובר על עסקה משתלמת בהתאם למקום המגורים שלכם. נצלו את ההשוואה כדי לשאול על שירות פירוק של הדוד הישן, הרכבה של הדוד החדש ואחריות על מערכת החימום. כך תדעו האם ההשקעה אכן משתלמת והאם שווה לכם לשאת בהוצאות.

בסופו של דבר, המטרה של השוואה בין הדגמים היא להבטיח פתרון חימום יעיל למספר שנים לפחות. רק כך ניתן ליהנות מהדוד ומהמים החמים.