איך לחסוך כסף בעת טיפול רפואי?

גברים ונשים שנדרשים לעבור טיפול במסגרת רפואית צריכים לדעת איך הם יכולים לחסוך כסף. בניגוד למה שנהוג לחשוב, חיסכון לא אמור לבוא על חשבון איכות הטיפול ורק חשוב להקפיד על כללי המפתח הנכונים

טיפול רפואי יכול לשפר משמעותית את איכות החיים ובמקרים מסוימים גם להציל חיי אדם. השאלה היחידה שעל הפרק היא כיצד מתמודדים עם ההוצאות הכספיות סביב טיפולים מן הסוג הזה, בעיקר כאשר מדובר בגברים ונשים מבוגרים. בנוסף, יש להקפיד על כללי המפתח הנכונים כדי למנוע מצב שבו החיסכון בא על חשבון איכות הטיפול.

הנה כמה טיפים בסיסיים שיכולים לעזור לכם לחסוך כסף לפני, במהלך ואחרי טיפול רפואי:

א. בדקו את הזכויות שלכם – רוב האזרחים לא מודעים לזכויות שלהם. חוסר מודעות הוא הגורם העיקרי לתשלום עודף על שירותים רפואיים שונים. הפתרון לכך הוא להשקיע זמן בבדיקת הזכויות וניתן לעשות זאת בקלות מול הרשויות. אפשר למשל להשתמש במידע שמופיע באתרי האינטרנט, ליצור קשר עם נציגי המוסד לביטוח לאומי או משרד הבריאות ובמידת הצורך גם להתייעץ עם אנשי מקצוע.

ב. השוו בין מוסדות רפואיים – תחום הרפואה עבר בשנים האחרונות שורה ארוכה של שינויים משמעותיים. אחד השינויים הגדולים ביותר הוא המעבר לרפואה פרטית, ששינה בצורה מסוימת גם את היחס של הרפואה הציבורית לקהל המטופלים. מבחינתכם, המשמעות היא יכולת להשוות בין מוסדות רפואיים. זכרו שאתם הלקוחות של הטיפול ושאין סיבה שתוותרו על פחות מהטוב ביותר בגלל מסגרת תקציב מוגבלת.

ג. קבלו חוות דעת שנייה – עוד לפני שאתם משווים בין מוסדות רפואיים לגבי טיפולים ספציפיים, נסו לקבל חוות דעת נוספת כדי לדעת האם בכלל אתם צריכים את הטיפול הזה. בהרבה פעמים תגלו שיש רופאים שימליצו לכם להימנע מהטיפול או לחילופין לדחות אותו עד שהמצב הכלכלי שלכם ישתפר. חוות דעת שנייה תמנע מכם לחץ מיותר ותעזור לקבל החלטות מושכלות, מבוססות ומנומקות היטב.doctor-1149150_1280

מה כוללת היערכות כלכלית לטיפול רפואי?

כל סוג של טיפול רפואי מחייב אתכם בהיערכות מסוימת. אתם צריכים למשל להתכונן למספר ימים לפחות שבהם לא תוכלו להגיע לעבודה, לעמוד במטלות ולבצע משימות. במקביל, עליכם לזכור שהטיפול צפוי לפגוע במשפחה או במערכת היחסים שלכם עם בני ובנות הזוג. היערכות כלכלית דורשת הקצאה של משאבים לתקופת הטיפול והפנמה של פגיעה מסוימת באיכות החיים. עם זאת, הטיפול עצמו ישפיע עליכם רק לטווח הקצר ולכן אין סיבה להיכנס ללחץ מיותר.

היערכות כלכלית דורשת ממכם להביא בחשבון את ההוצאות הנלוות. אלו למשל הוצאות על תרופות, הסעות, שהייה בבית וכן הלאה. נסו לחשב את כל ההוצאה סביב הטיפול הרפואי ולא רק את התשלום על הטיפול עצמו. זו הדרך הנכונה לחסוך כסף ולשמור על הבריאות.