הלוואה בערבות המדינה – מימון ממשלתי

הקרן הראשית של המדינה, היא זו שמסייעת לעסקים קטנים ובינוניים לקבל הלוואה בערבות המדינה. ההלוואה מתבצעת ע"י הבנקים שעובדים עם המדינה כגון: בנק הפועלים, בנק אוצר החייל, בנק מזרחי טפחות ובנק מרכנתיל דיסקונט. הלוואה זו היא בפריסה של 5 שנים, עם אפשרות לגרייס של חצי שנה. מדובר על הלוואה בריבית נמוכה ומתן של ביטחונות מהמדינה עד לשיעור של 85%. ישנן קרנות נוספות מטעם המדינה המעניקים הלוואות גם בתחום פיתוח הטכנולוגיה, הקמת סטארט אפים ועוד.

האפשרות של 6 חודשים גרייס, מעניקה לבעל העסק שקט עד להתחלת תשלומי ההלוואה, כך שיוכל לבסס את התכנית העסקית שהגיש לבנק, טרם קבלת ההלוואה, וכן, יוכל להחזיר למדינה את ההלוואה, רק לאחר שהחל להרוויח כסף מהשקעתו. ניתן למצוא מסלולים של : שקלי –צמוד, שקלי לא צמוד, צמוד דולר. היתרון הרב בתקופה שבשנים האחרונות בקבלת ההלוואה, הינו הריבית הנמוכה שקיימת במשק שעומדת בשיעור של 0.1%

הגשת תכנית עסקית- צעד ראשון בקבל הלוואה בערבות המדינה

בכדי התחיל את השלבים של הלוואה בערבות המדינה יש להגיש תכנית עסקית מפורטת, בדבר נתוני העסק ובקשת ההלוואה. אם המדינה תהיה מוכנה לתת את הערבות וכן, היא רואה לנכון שיש לאשר את ההלוואה במימון הממשלה, יחד עם הבנק המלווה. מדובר על הלוואה, אשר מאפשרת את מינוף העסק, כך שההון העצמי של העסקים השונים יעלה ובעלי העסקים, יוכלו לקבל בעתיד, הלוואות גדולות יותר, ללא צורך בערבות המדינה.

קבלת הלוואה בערבות המדינה, מחייבת מצד הלווים, מחקר מקדים כגון, היכרות של הדרישות, הקריטריונים השונים, כך שהבקשה תהיה מוצלחת. ניתן יהיה להיעזר בחברות פרטיות שמתמחות בייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים. חברות אלה מחזיקים ביועצים פיננסיים וכלכלנים שיסייעו בליווי בעל העסק, כתיבת תכנית עסקית, כך שכל אלה, יגדילו את הסיכוי לאישורה של הלוואה זו.government-loans

ההלוואות השונות שמעניקה המדינה לעסקים קטנים ובינוניים

מדינת ישראל, מקצה כל שנה, סכומים של מאות מיליונים ₪ להרחבה והקמה של עסקים קטנים או בינוניים. ניתן למצוא את ההלוואות הללו בכמה מסלולים:

  • מסלול הון חוזר- הלוואות המיועדות למימון הון חוזר של עסקים הנמצאים בצמיחה וסובלים מחוסר תזרים מזומנים
  • מסלו השקעות- הלוואה שמיועדת למימון בהרחבת עסקים קיימים
  • מסלול לעסקים חדשים- הלוואות אלה, מיועדות למימן של עסקים חדשים
  • מסלול של עד ל-100,000ש"ח- הלוואה בהליך מזורז למטרת הון חוזר או למטרת הקמת עסק.

הבנקים המורשים מהמדינה, יבדקו את הבקשה, באמצעות הגוף המתאם וכך יבחנו אם קיימת הצדקה כלכלית לקיומם של עסקים המבקשים הלוואה בערבות המדינה, כלומר, אם יש להם בכלל סיכוי לשרוד, על פי נתוני העסק. הלוואות מטעם המדינה, הן ללא ספק, כלי  מיוחד ויעיל, לסיוע לעסקים השונים, מה שייטיב עם הכלכלה ויאפשר אף צמיחה במשק..