איך צריכים להראות קורות החיים שלכם?

חיפוש עבודה היא תהליך שעלול להיות קשה ומייגע שבראשו כתיבת קורות חיים בצורה נכונה, בולטת שעליה למשוך את מי שקורא את קורות החיים שלכם ויבצע אליכם את הפנייה ואת שיחת הטלפון כדי לקבוע עמכם את ראיון העבודה. קורות חיים הוא אלמנט מכריע בחיפוש עבודה ולכן חשוב שתדעו איך צריכים להראות קורות החיים שלכם.

אז איך תכתבו קורות חיים מעולים ורהוטים שיבצעו את העבודה הראשונית עבורכם? החבר'ה באולג'ובס הכינו לכם מדריך מעולה לכתיבת קורות חיים.

ראשית כל חשוב בכתיבת קורות חיים להיצמד לתבנית ברורה:

בתבנית קורות החיים עליכם לפרט למעסיק הפוטנציאלי מי אתם בכמה שורות ברורות וקריאות ויש לכתוב בראש העמוד:

בראש עמוד קורות החיים שלכם יש לרשום פרטים אישיים. את הפרטים האישיים יש לכתוב בצורה ורטיקאליים, משמע במאונך ובצורה מסודרת.

הפרטים האישיים עליהם לכלול: שם פרטי, תאריך לידה,  ארץ לידה, תאריך עלייה לארץ, דרך ליצירת קשר, מצב משפחתי.

לאחר מכן בשורות רגילות ומתחת לפרטים האישיים, יש לפרט את ההשכלה הרלוונטית שלכם שתכלול שנת התחלה, שנת סיום , תואר תעודה ומקום לימודים.

לאחר מכן יש לפרט עבודה וניסיון מקצועי. גם כאן יש לפרט שנת התחלה ושנת  סיום, יחדה וחייל תפקיד ודרגה במילואים.

אולג'ובס גילו שכיום חשוב מאד לפרט את שליטתכם במחשבים יש לפרט רמת שליטה ושמות התוכנות בעיקר תוכנות מוכרות כמו תוכנת אופיס (וורד, אקסל, פאור פוינט, share point ועוד) ותוכנות מקצועיות רלוונטיות כמו תוכנות גרפיקה, תוכנות בניית אתרים, קידום אתרים ועוד.

עוד יש לפרט שליטה בשפות סוג השפה ורמת השליטה. פרטו גם מקומות בהם התנדבתם, ספרו מה אתם אוהבים לעשות בשעות הפנאי, ספרו אם יש לכם המלצות ועוד.

שימו לב שקורות החיים רהוטים קריאים ועברו הגהה. חשוב מאד שלא יהיו שגיאות כתיב בקורות החיים. קורות חיים שיש בהם שגיאות כתיב עלולים להיפסל על הסף!

דף נלווה – לפי אולג'ובס בשנים האחרונות נהוג להוסיף דל נלווה לקורות החיים. דף נלווה הוא בעצם מכתב מקדים בו מציג עצמו בכמה מילים המועמד למעסיק. המכתב תפקידו לעורר אמפתיה ולקרב בין המועמד למעסיק. היו מקוריים במכתב ונסו להיות ייחודיים.

כדי לראות איך קורות חיים תקניים נראים, אנו ממליצים לראות תמונות ודוגמאות של קורות חיים באתרים שונים ובאתרים של לוחות המתמחים בחיפוש עבודה.