עבודות ביוב – מהן העבודות הנפוצות?

מערכת הביוב היא מערכת של צינורות תת קרקעיים שתפקידם להוביל את השפכים הביתיים והעירוניים אל המכון לטיהור שפכים. ההיסטוריה מלמדת כי כבר ברומא העתיקה היו מערכות ביוב וכבר אז ראו בהן את אחת המערכות החיוניות לאיכות החיים. אומנם יש הבדל עצום בין מערכות הביוב העתיקות שנבנו ברומא לבין מערכות הביוב המודרניות של היום, אך התקלות והבעיות המאפיינות את מערכת הביוב כמעט ולא השתנו וגם היום כמעט בכל בית יש צורך להיעזר אחת לתקופה באינסטלאטור מומחה בתחום של עבודות ביוב.

עבודות ביוב – שלושה דברים שחשוב לדעת

המים משמשים אותנו לצרכים רבים, לשתייה, לרחצה, לבישול, לניקיון ועוד. הם מגיעים אלינו באמצעות הצנרת ולאחר השימוש הם עוברים דרך פתחי ניקוז אל מערכת צינורות נפרדת המיועדת לניקוז מי השופכין. המערכת המובילה את מי השופכין נקראת מערכת הביוב.

יש שתי מערכות ביוב, מערכת הביוב הביתית ומערכת הביוב העירונית. מערכת הביוב הביתית זו המערכת מובילה את מי השופכין מפתחי הניקוז הביתיים ומתחברת עם מערכת הביוב העירונית. מערכת הביוב העירונית מפנה את מי השופכים אל מקום שבו הם לא יהוו מטרד, בדרך כלל אל המכון לטיהור שופכין. במכון עוברים המים המשומשים תהליך שלאחריו הם משמשים להשקיה, לשטיפה, אך לא לשתייה.

תקלות במערכת הביוב משביתות את השימוש במערכת ועלולות להוות מפגע תברואתי בשל החיידקים המסוכנים הנמצאים במי השופכין, חיידקים העלולים להפיץ מחלות ובמקרים קיצוניים אף לגרום למגפות.

עבודות ביוב – מהן התקלות הנפוצות

 צנרת הביוב בבתים ישנים נשחקת, היא מחלידה, היא נסדקת או נשברת וכתוצאה מכך נוצרות בעיות רטיבות ונזילות מים. אחת מבין עבודות הביוב הנפוצות ביותר היא תיקון הצנרת או החלפה של הצינורות הישנים בצינורות חדשים.

הבעיה השכיחה ביותר המצריכה עבודות לתיקון הביוב היא שיבושים בניקוז מי השפכים בשל סתימות בצנרת הביוב. הסתימות נגרמות בשל הצטברות של אבנית או חומרים כימיים בדפנות הצנרת או בשל חדירה של חומרים בלתי מתכלים אל הצנרת הגורמים לסתימה ומעכבים את ניקוז הביוב.

בעבר צנרת הביוב הביתית חוברה אל בור ספיגה שאליו היו מתנקזים מי השפיכה ואותו היה צריך לרוקן אחת לתקופה. כיום, אומנם, כמעט ואין בורות ספיגה ומי השופכין זורמים אל מערכת הביוב המובילה אותם אל ביוב מרכזי, אך במקומות שבהם עדיין יש בורות ספיגה יש צורך לשאוב ולרוקן אותם באופן קבוע. אם לא נרוקן את בורות הספיגה, הביוב יעלה על גדותיו, יגרום לצחנה ולריחות לא נעימים ויהווה מפגע תברואתי.

כמה בכלל עולה ביובית – למידע נוסף על מחירי ביובית.

כדי לבצע את בהצלחה את עבודות הביוב נעזר האינסטלאטור במספר כלים כמו ספיראלה, סיב אופטי וביובית.

הספיראלה מיועדת לסתימות קלות. היא מעין צינור מתכת שאותו מכניסים אל תוך צנרת המים ומסובבים באמצעות ידית או מנוע חשמלי קטן עד לפירוק הסתימה.

 סיב אופטי הוא כלי עזר המיועד לאיתור הסתימה במערכת הביוב. אל הסיב האופטי מחוברת מצלמה זעירה שאותה מחדירים אל תוך הצנרת. המצלמה מצלמת את הנעשה בתוך הצינור ומאפשרת לדעת את מיקום הסתימה ואת הגורמים לסתימה כמו חדירת שורשים, הצטברות אבנית, היתקעות של גורם זר בצנרת ועוד.

הביובית היא משאית שעליה מותקנת משאבה רבת עוצמה המיועדת לשטיפה בלחץ מים גבוה של צנרת הביוב, לשאיבה של מי הביוב ולפירוק הסתימות.