הלוואה בערבות מדינה – מידע למתלבטים

הלוואה בערבות המדינה – למה זה כדאי?

רבים הם האנשים אשר רוצים להפוך לעצמאיים, לפתוח עסק קטן או בינוני אבל אין להם הון נזיל ואין מי שייסע בידם להגשים את החלום. אולם, כיום לפתוח עסק קטן או בינוני איננו נושא מורכב כמו בימים עברו, למעשה המדינה מעודדת באמצעים שונים את התושבים לפתוח עסק משלהם וזאת באמצעות הלוואה בערבות המדינה.

מי מטפל בנושא?

ישנו גורם אחד האחראי על הלוואה בערבות המדינה כאשר הכוונה היא למשרד התעשייה המסחר והתעסוקה. מקורות הכסף הן הקרנות השונות אשר מעניקות הלוואות בתנאים מצוינים, זאת לצורך הקמת עסק חדש, למטרת ניהול ההון ולמטרת השקעות. היתרון הגדול נעוץ בעובדה שבעלי העסקים לא יהיו תלויים תלות מוחלטת בבנקים המערימים קשיים לא מעטים על בעלי העסקים, בצורה זו ניתן להשיג גם בטחונות.

למי ניתנת ההלוואה?

הלוואה בערבות המדינה ניתנת למי שרוצה לפתוח עסק חדש קטן או בינוני אבל גם למי שכבר יש לו עסק קיים והוא מתקשה לצמוח ולהתרומם. חדשות לבקרים אנו שומעים על עסקים קטנים ובינוניים אשר חדלים מלהתקיים בשל קשיים כלכליים של בעל העסק, דבר זה איננו טוב לכלכלה הישראלית, ולכן המדינה עושה ככל שביכולתה בכדי שהעסקים הללו ימשיכו לא רק להתקיים אלא גם לפרוח ולשגשג.

לא לכל אחד ניתנת הלוואה בערבות המדינה בהחלט יש לעמוד בקריטריונים מסוימים. ניתן לפנות אל החברות שזכו במרכז הממשלתי להיות אלה אשר מחליטות אם עסק כלשהו זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה או לא והן אלה אשר מפעילות את הקרנות. את ההלוואה יקבל בעל העסק מאחד הבנקים הגדולים בשוק. ההלוואה גם ניתנת בהתאם לכמה מסלולים אפשריים: מסלול ריבית משתנה, מסלול שקלי לא צמוד, מסלול צמוד מטבע חוץ, וגובה הריבית יהיה אופייני להלוואות הניתנות על ידי קרנות. תוך כחמש שנים יהיה על בעל העסק להחזיר את סכום ההלוואה, עם זאת ניתן גם לדחות את מועד ההחזר, כל מקרה לגופו.

אם קיבלתם החלטה שמסלול זה מתאים לכם ואתם מתכננים ליטול הלוואה בערבות המדינה מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום זה אשר תוכל לייעץ לכם ולבחון היטב את הצרכים הכלכליים של העסק שלכם חברה המכירה את שוק ההון ואת סוגי ההלוואות.