הקמת עסק – מה צריך לעשות כדי לפתוח עוסק מורשה?

כאשר פותחים עסק חשוב לדעת את השלבים הראשונים בהקמת עסק. השלב הראשון לפני פתיחת העסק עצמו הוא פתיחת עוסק מורשה מול הרשויות, וזאת כדי שתוכלו להצהיר על עצמאות כלכלית. אבל מה זה אומר עוסק מורשה ומה צריך לעשות כדי להיות כזה? הכל במאמר הבא.

מה זה עוסק מורשה?

עוסק מורשה היא הדרך של עסקים לרשום עצמם מול הרשויות ולהצהיר כי הוא מקיים עסק בארץ ישראל. פתיחת עוסק מורשה מצהירה כי האדם מקיים עסקאות במחזור הגבוה מסכום של 100 אלף שקלים בשנה.

איך פותחים עוסק מורשה?

את העוסק מורשה פותחים בעת הקמת עסק מול שלושה רשויות: מס הכנסה, מע"מ והמוסד לביטוח לאומי. בעת פתיחת עוסק מורשה מסנכרנות הרשויות בניהן לגבי התיק של העוסק המורשה. כל רשות גובה את המיסים המבוקשים מהעוסק בנפרד. בנוסף, כל רשות מזכה את העוסק במידת הצורך בנפרד.

כדי לפתוח עוסק מורשה, בעת הקמת עסק יש להגיע אל משרדי מע"מ (מס ערך מוסף) הקרובים למקום מגוריכם או הקרובים ביותר למקום העסק שלכם, עם טופס פתיחת תיק עוסק מורשה, צילום תעודת זהות, אישור ניהול חשבון בנק או צ'ק מבוטל של בעל העסק, חוזה שכירות של הנכס ממנו מתבצעת הפעילות העסקית, תעודת הכשרה מקצועית של תחום העיסוק שבו עוסק בעל העסק והסכם התקשרות עם לקוחות.

ישנם בעלי עסקים שמעדיפים לתת ייפוי כוח לרואה חשבון על מנת שזה יתנהל מול הרשויות וייצג אותם מולם וזאת על מנת לחסוך לעצמם את ההתנהלות מול הרשויות ואת ההתעסקות בבירוקרטיה מסוג זה.

מתי מקבלים את תעודת העוסק המורשה?

לאחר שמסיימים את כל התהליכים של הרישום מול מע"מ, יקבל בעל העסק תעודת עוסק מורשה זמני, שובר דיווח זמני ומספר עוסק מורשה שהוא למעשה תעודת הזהות של האדם שהגיש את הבקשה. לאחר מספר שבועות, יקבל בדואר בעל העסק שהגיש את הבקשה, תעודה קבועה עם מספר עוסק מורשה קבוע.

הגשת דוחות לרשויות

לאחר שפתחת תיק עוסק מורשה מול כלל הרשויות תתבקשו בסוף שנה להגיש דוחות כספיים הכוללים את ההכנסות והוצאות של העסק שלכם. את דוחות ממלאים בדרך כלל רואי החשבון של העסק ומגישים אותם אל מס ההכנסה.