היתרונות בהשקעה בקרן נאמנות

קרן נאמנות היא אפיק השקעה סולידי שמצמצם את החשיפה והסיכון ומתאפיין בנזילות, עלויות נמוכות וגמישות. בנוסף, השקעה בקרן מתנהלת בשקיפות מלאה ומתאימה למשקיעים מתחילים ומנוסים

הסדר של השקעה משותפת בניירות ערך נקרא "קרן נאמנות" ומטרתו לאפשר הפקת רווחים. הסדר מן הסוג הזה מנוהל על ידי מנהל קרן, אך כל משקיע רשאי לרכוש יחידות השתתפות באופן עצמאי ולהחליט מתי ואיזה מהן לפדות. ההחלטה מתקבלת לפי המחיר של היחידות סמוך למועד הרכישה או הפדיון.

בנוסף, קרן השתלמות פועלת לפי הסכם נאמנות שפרטיו מפורסמים באמצעות תשקיף. הקרן משקיעה לפי מדיניות מסוימת שנקבעת מראש, משתנה מעת לעת ובתנאי שניתנה התרעה על כך בפני החברים. העמלות בקרן כוללות דמי ניהול ונאמנות ועמלות קנייה ומכירה.

ניהל מקצועי ונזילות לצד גמישות

יש סוגים שונים של קרנות נאמנות אך ניתן להצביע על מספר יתרונות שמשותפים לכולם. היתרון הבולט ביותר הוא ניהול מקצועי של אדם בעל רישיון לניהול תיקים: מנהל הקרן מקבל את ההחלטות על פי הידע שלו, מפעיל שיקול דעת ונעזר בשורה ארוכה של כלים סטטיסטיים. ההחלטות של מנהל הקרן מתקבלות בהתאם למדיניות ההשקעה ומגובות בניסיון משמעותי.

שנית, רק בקרן נאמנות אפשר ליהנות מנזילות לצד גמישות. ניתן לחלק סכומי כסף גדולים ביעילות ולפזר את הסיכון. מנהל הקרן משלם עמלות קנייה ומכירה נמוכות יותר מאשר המשקיע הרגיל וכך חוסך בהוצאות השוטפות, אך בכל מקרה ניתן לקנות ולמכור ללא בעיות של סחירות נמוכה.

כמו כן, בקרנות מסוימות עשוי המנהל לבצע מכירה של נייר ערך ברווח ולשלם את המס רק במכירת הקרן, כך שמתאפשרת גם דחיית תשלום מס או חלקו. בהקשר הזה כדאי להזכיר גם את היתרון של הבקרה והפיקוח. לכל קרן יש נאמן שתפקידו לוודא התנהגות והשקעות על פי התשקיף והוראות החוק. במקביל, הרשות לניירות ערך מבצעת פיקוח אובייקטיבי על תפקוד הקרנות וביצוע המדיניות של המשקיעים.סיבות למכור את העסק

למי מתאימה השקעה בקרן?

קרן נאמנות היא מכשיר פיננסי נוח, זמין ונזיל עבור כל סוגי המשקיעים. ציבור הלקוחות בישראל יכול היום ליהנות מקרנות שמנוהלות על ידי אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר ועם ותק מוכח. ההשקעה בקרן מתאימה גם למי שעושה את צעדיו הראשונים בשוק ההון, כי היא לא מחייבת רקע קודם. ציבור המשקיעים נהנה משקיפות מלאה, מפיקוח הדוק של גורמי רגולציה ומפרסום דוחות כספיים אחת לשנה לפחות.

מלבד האמור לעיל, היתרון של קרנות נאמנות הוא שניתן לרכוש אותן באמצעות הוראת קבע חודשית. הוראת הקבע פותחת את אפשרויות ההשקעה בפני קהל יעד שלא תמיד מחזק במשאבים הנזילים והזמינים על מנת להשתלב בשוק ההון. הוראת קבע חודשית מאפשרת לחסוך סכומים גבוהים באמצעות הפקדות קטנות, להפחית את רמת התנודתיות ולהשקיע בנקודות זמן שונות.