דיור מוגן: כמה זה יעלה לנו?

בשנים האחרונות המושג דיור מוגן מאוד התפתח ובשונה מבתי אבות המשמשים בדרך כלל כמוסד סיעודי, בית דיור מוגן מעניק חיי חברה ותרבות עשירים, המאפשרים למבוגרים בגיל הזהב ליהנות מאורח חיים מעניין ומגוון ונטול בדידות.

העברת חשבון בנקאומנם לכל בית דיור מוגן יש איכות מסוימת, הנקבעת על פי האזור, תנאי המחייה וכמובן העלות, אותה משלם כל דייר. כאשר שואלים כמה עולה דיור מוגן, יש להתייחס למספר אלמנטים אשר קובעים את המחיר, בניהם האופציות הניתנות לכל דייר, המתקנים המוצעים במקום, אופי הטיולים, התרבות, האוכל וכדומה. לפי הבחירה האישית שלכם, תוכלו לבחור בין בית דיור מוגן ברמה סבירה, לבין בית דיור מוגן ברמה יוקרתית, המדמה את עצמו לבית מלון עשיר. אין ספק כי כמו בכל דבר בחיים, על תנאי מחייה יוקרתיים צריך לשלם, על כן העלות תהיה הרבה יותר גבוהה.

תוכן עניינים

לגור בסביבה המוכרת

אומנם בחירת בית הדיור המוגן על פי העלויות זה שיקול מאוד הגיוני, אך בנוסף לכך חשוב לשים לב כי מדובר במקום חם ומשפחתי אליו הצלחתם להתחבר. כמו כן, שיקול מאוד חשוב הוא המיקום ונראה כי מבוגרים רבים מעדיפים לעבור למקום מגורים קרוב לסביבה הישנה שלהם. כך לא רק שיהיו קרובים למשפחה ובעיקר לילדים ולנכדים, אלא יהיו בסביבה המוכרת שלהם, מה שיאפשר להם להמשיך לקנות באותה צרכנייה, באותה חנות בגדים וכדומה. השינויים מאוד קשים לכל אחד בכל גיל, לכן חשוב להמעיט בשינויים ולנסות להישאר בתוך הסביבה המוכרת והתומכת.

בית עם גינה

אז כאשר אתם שואלים כמה עולה דיור מוגן, חשוב שתחשבו על כל הפרמטרים ותעריכו נכון את המחיר, לאחר שאתם יודעים את המיקום, את הסביבה, את מה שאתם מקבלים בתמורה ובל נשכח את המראה והגודל של הדירה. ישנם כאלו אשר יסתפקו בדירת חדר שינה וסלון, אך ישנם כאלו אשר ירצו מקום מרווח יותר, בו יוכלו לארח בכל עת את המשפחה וליהנות ממקום נאה ומעוצב. לבחירתם דירה רגילה או בית גדול יותר עם גינה, הכול תלוי בכם ובבחירה שלכם ולא בשאלה כמה עולה דיור מוגן!

כשנגיע לגיל פנסיה, נשאר רק לאחל לנו שנזכה להיות בדיור מוגן עם בריכה או לפחות תנאים טובים.