הלוגו שלך הוא אתה

בין אם אתה עצמאי שפותח עסק חדש או עובד בחברה המעוניינת לפתח מותג חדש ושונה, עומדת בפניך דרך לא פשוטה המלווה בשיקולים רבים: לאפיין את המוצר או השירות, להחליט על תמחור, לבנות עבורו אתר אינטרנט ועוד. אחד מן הדברים שעסק היוצא לדרך חדשה צריך לעשות הוא לעצב לעצמו לוגו – סמל שאמור לתאר לפחות אחד מן המאפיינים של העסק, על מנת שיהיה מזוהה עימו ויעביר מסר אודות ערכי המותג ואופיו ללקוחות הפוטנציאליים.

לא פשוט לעצב לוגו לעסק, ולכן מוטב להקדיש לו מחשבה רבה: איזה מסר תרצה להעביר? איזה מן המאפיינים של העסק תרצה להביע בו? באילו צבעים לבחור? האם לשלב בו גם טקסט או רק אלמנט גרפי ועוד. מאחר והלוגו שלך עשוי להשפיע רבות על הצלחת העסק, להלן כמה טיפים שיסייעו לך לעצב את הלוגו המוצלח ביותר:

מה המתחרים עושים?

רוב העסקים החדשים או המתחדשים לא נכנסים לחלל ריק. בימינו, רוב הסיכויים שהמוצר או השירות שאתה מציע כבר מוצעים על ידי אחרים, מתחרים ישירים או עקיפים. לכן מומלץ לערוך חיפוש פשוט בגוגל כדי לראות כיצד האחרים עיצבו את הלוגו שלהם, לקבל השראה ולחפש אלמנטים שחוזרים על עצמם, בין אם כדי לעצב את הלוגו שלך באופן דומה (כי אם הרוב עושים כך, כנראה שזה עובד) או באופן הפוך לחלוטין (על מנת להתבלט בתוך ההיצע ללקוחות).

פשטות עובדת

על מנת להקל על לקוחות וספקים לזכור את הלוגו ולקשר אותו אל העסק שלך, כדאי לנסות וליצור אותו באופן פשוט ככל האפשר. זהו עניין מאתגר אך חשוב, משום שאלמנטים מורכבים מדי הופכים את הלוגו למסובך וקשה מדי לקליטה וזכירה.

משמעות הצבעים

בחירת צבעי הלוגו מושפעת רבות מן התחום בו משתלב העסק. בתחום הביטחון סביר להניח שייעשה שימוש בגווני כחול, בתחום המזון אדום וחום וכדומה. כפי שצוין בסעיפים הקודמים, סקירת מתחרים תוכל לגלות מה הצבע השולט בתחום שלכם, ונושא הפשטות נכון גם כאן: צבעים רבים מדי עשויים להפוך את הלוגו למורכב, בעוד ששניים-שלושה צבעים קלים יותר לזיהוי וזכירה.

טקסט ובחירת גופן

אם הלוגו שלך מכיל טקסט, דע כי לצורת האותיות יש משמעות. שימוש בגופן (פונט) שונה יכול להעביר מסרים שונים גם אם זה אותו טקסט, כגון רצינות, יציבות, ילדותיות או מהירות. לכן בחן מספר גופנים שונים והשווה ביניהם על סמך התחושה המתקבלת, ובחר את הלוגו שמתאים לתחושה שאתה רוצה לעורר בלקוחותיך.