מהם היתרונות של מחקרי שוק בשווקים בינלאומיים

כל עסק שחפץ לקבל מידע מדויק ככל הניתן על מוצריו ולקוחותיו צריך לבצע מחקרי שוק

מחקרי שוק הם כלי אפקטיבי מאוד, שמאפשר לעסקים רבים לקבל את המידע המדויק ביותר שניתן לקבל על קהל הלקוחות שלהם ועל הקהל הפוטנציאלי שלהם. מהו למעשה מחקר שוק? מדובר במחקר שבו לוקחים כמות מסוימת של שאלות, ותשובות הנגזרות מהשאלות האלה שמובילות למסקנות מסוימות ולשאלות המשך – ומציגים אותם בפני קבוצות אקראיות ככל הניתן בשוק כזה או אחר. אם מצליחים ליצור קבוצת ביקורת איכותית ואקראית ככל הניתן עבור מחקר השוק, ומקבלים נתונים יחסית חד משמעיים – אפשר להסיק מכך מסקנות רבות באשר למוצר של העסק שלכם, באשר לשירות שלכם ובאשר להתרחבות שלכם ולצעדים האסטרטגיים הבאים שעליכם לבצע. עם זאת, ישנה אפשרות שלא רבים מנצלים אותה מספיק בשוק הישראלי – והיא ביצוע מחקרי שוק בשווקים בינלאומיים. נסביר.

מדוע כדאי לבצע מחקרי שוק בשווקים בינלאומיים? מהם היתרונות של מחקרים אלה?

  • למה זה כדאי? ביצוע של מחקרי שוק בשווקים בינלאומיים הוא, באופן טבעי, מעט מסובך יותר מביצוע של מחקרים בשוק מקומי. הדבר דורש בסיס מידע (דאטאבייס) גדול יותר שמאפשר גישה ליותר אנשים ביותר מקומות בעולם, הדבר דורש לוגיסטיקה מבחינת בחירה קבוצות הביקורת ובחירה נכונה של השווקים, והדבר דורש היכרות ברמה כזו או אחרת עם המוצר שעליו אתם עושים את המחקר – ולחברות בשוק הישראלי הדבר לא מובן מאליו. עם זאת, מדובר במחקרים שכדאי מאוד לבצע אם רוצים ליצור את המרכיב האקראי ואת המחקר המדויק ביותר על המוצר שלכם – ללא הקונטקסט הישראלי וללא ההיכרות הקיימת ברמה כזו או אחרת עם המוצר שלכם בשוק מקומי, ניתן לקבל תשובות אובייקטיביות יותר שתאפשרנה לכם לגבש אסטרטגיה נכונה יותר ללקוח התמים.
  • מה היתרונות של מחקרים אלה? ישנם לא מעט יתרונות, שאתם חלקם כבר ציינו – היכולת להוסיף לאסטרטגיה שלכם קבוצות ביקורת בלתי תלויות, היכולת להבין האם המוצר שלכם הוא מוצר שמתאים רק לצרכן הישראלי או לא, ועוד. עם זאת, יתרון גדול שצריך לתת אליו את הדעת, הוא שמחקר שוק בינלאומי פותח דלת להתרחבות בין לאומית עבור העסק שלכם. עסק שעושה את הצעד האמיץ הזה קדימה הוא עסק שיבין בצורה טובה יותר את השוק שבו הוא עשה את המחקר ואת הצרכים והרצונות שלו, וכך ידע לספק את מה שמשתמע מבחינה אסטרטגית במחקר – בכדי אולי להצליח לפלוש גם לשוק בין לאומי, ולהתרחב לתאגיד מצליח וגדול עוד יותר.

מחקרי שוק איכותיים בשווקים בינלאומיים הם בעלי פוטנציאל רב לעסק שלכם במבט קדימה

כל מה שנדרש הוא אומץ, ושירות איכותי של חברה שמתמחה במחקרי שוב ככלל ובמחקרי שוק בין לאומיים בפרט. יש חברות כאלה בשוק – ואתם צריכים רק למצוא אותן ולפנות אליהן בכדי לקחת את העסק שלכם צעד קדימה.