פיתוח אפליקיציות בארץ או בחו"ל

היום בעידן האינטרנט העולם כולו הוא שוק גלובאלי. סחורות נעות מימין לשמאל, חוצות אוקיינוסים ומגיעות במהרה מקצה אחד של העולם לקצה השני. אדרבא ואדרבא כאשר אנו מדברים על מוצרים דיגיטליים אותם ניתן לשלוח תוך שניות, כמו למשל תוכנות מחשב ואפליקציות. מבחינת אלו אשר יש להם צורך בפיתוח אפליקציות יש כאן יתרון אדיר. בקלות ניתן לפתח אפליקציות בכל מקום בעולם וכך גדלה התחרות ויורדות העלויות של פיתוח אפליקיציות. גם שיווק האפליקציות יכול להיות לשוק המקומי או לשוק הגלובאלי. אך האמנם האם כדאי לפתח אפליקציות בחו"ל או שמוטב לסמוך על השוק המקומי? להלן כמה שיקולים שצריך לחשוב עליהם כאשר רוצים לקבל החלטה.

אחד השיקולים שרבים שמים במקום הראשון הוא שיקול העלות. אמנם שיקול העלות חשוב אך זוהי טעות לשים אותו במקום הראשון. בחירת חברה לפיתוח אפליקציות דורשת תשומת לב להרבה פרטים והמחיר הוא רק אחד מהם. אם נתבונן במחירים בהחלחט נראה שחברות מחו"ל מציעות פיתוח אפליקציות במחירים הנמוכים ממחירי השוק בארץ. אלו הן בדרך כלל חברות מהודו או ממדינות עולם שלישי אחרות בהן רמת החיים נמוכה יותר ולכן הן יכולות להציע מחירי רצפה. אך שוב נשאלת השאלה, האם חברות אלו אכן מספקות איכות תמורת כספכם, דבר המוטל בספק.

אחת הבעיות עם עבודה מול חברות לפיתוח אפליקציות בחו"ל היא התקשרות. אמנם ישראלים רבים שולטים היטב בשפה האנגלית וגם חברות מהודו מדברות אנגלית. אך למרות זאת עדיין ישנם הבדלי תרבות ומנטליות שונים אשר מקשים על התקשורת בין שני הצדדים. תקשורת בין שני הצדדים היא חשובה מאוד; על מנת שהחברה תספק לכם בדיוק את מה שאתם מצפים לקבל אתם חייבים לעבוד ברמה גבוהה של תקשורת ולוודא שאתם באותו הראש. מהבחינה הזו פיתוח אפלקיציה בארץ הוא בהחלט עדיף. כאן בישראל תוכלו למצוא חברות לפיתוח אפליקציות המדברות איתכם באותה השפה.

עוד בעניין השפה, אם האפליקציה שלכם מיועדת לשוק הישראלי חשוב שהיא תהיה בשפה העברית. חברות מחו"ל מתקשות ליישם אפליקציות בשפה העברית וניסיונות לעשות זאת בדרך כלל נראים רע. ישנן הרבה בעיות הקשורות לעובדה שעברית נככתבת מימין לשמאל, דבר היוצר בעיות למפתחי אפלקיציות אשר אינם מנוסים בשפות אלו; במיוחד אם הם אינם דוברי השפה.