אחסון אתרים: נתונים סטטיסטיים וראייה כלכלית

שוק אחסון האתרים בעולם מתפתח בשנים האחרונות בקצב מהיר. בארצות הברית לבדה, קצב גידול הענף בין השנים 2010 ל-2015 עמד על 11.2% ורשם הכנסות של יותר מ-16 מיליארד דולר. אנשים פרטיים, חברות חדשות ועסקים אשר רוצים להגדיל את נוכחותם ברשת, לפתוח חנויות באינטרנט המכוונים לשווקים גלובליים ולצאת במסעות פרסום גדולים תורמים לכך רבות.

קיימות אלפי חברות המציעות שירותי אחסון אתרים. מדובר בשוק תחרותי ללא גבולות, משום שלקוח מכל מקום בעולם יכול לבחור בחברת אחסון אמריקאית, ישראלית או סינית.

המדינות המובילות בעולם

ארצות הברית היא המדינה המובילה בעולם באירוח אתרים, עם כ-40% מהאתרים בעולם המאוחסנים בשרתיה. בתוך ארצות הברית מובילה חברת GODADDY אשר מארחת כ-61 מיליון אתרים. זו החברה הגדולה בעולם עם הכנסה של כ-1.6 מיליארד דולר בשנת 2015.

במקום השני נמצאת גרמניה עם כ-19% מכלל אתרי העולם. החברה המובילה בגרמניה היא 1&1 של TEAM INTERNET AG השייכת לקבוצת הפרסום MATOMY MEDIA הישראלית. במקום השני בגרמניה נמצאת החברה UNITED DOMAINS AG.

סין במקום השלישי עם 7.3%. החברות המובילות הן HICHINA TELECOM ו-ALIYUN COMPUTING ALIYUN השייכת לענקית הסינית של קמעונאית האינטרנט ALIBABA.

ענף אחסון האתרים בישראל

בישראל פועלות חברות אחסון אתרים רבות וכ-20 חברות מובילות אשר השרתים שלהן ממוקמים בארץ. בדומה לארצות הברית, חברה אחת גונבת את ההצגה ומשאירה את שאר מתחריה הרחק מאחור, וזוהי חברת LIVE DNS, הנהנית ממוניטין אדיר בתחום ומובילה את הרשימה עם כמעט 700,000 אתרים. במקום השני SPD HOSTING עם כ-6,000 אתרים בלבד.

אולי יעניין אותך גם:
איך קידום אתרים בגוגל עובד?

השוואה מבחינת נתח שוק

ראוי לציין כי מבחינת נתחי שוק עולמיים ההבדלים הם עצומים, הן מבחינת ההשוואה בעולם הן מבחינת ישראל. אם משווים את כמות הלקוחות אותם משרתות החברות, ההבדלים נהיים פחות בולטים: כך לדוגמה ההבדלים בין GODADDY האמריקאית ל-1&1 הגרמנית כמעט נמחקים כאשר GODADDY משרתת 4.6% מכלל הלקוחות בעולם ו-1&1 כ-4.3%.

בארץ, ההבדל בין LIVE DNS ל-SPD HOSTING מבחינת הלקוחות אינו גדול: LIVE DNS עם 7.43% מהלקוחות ו-SPD HOSTING מתהדרת ב-4%.

הבדלים אלו נובעים מתכונות הלקוחות, שכן בדרך כלל לקוח עסקי גדול אחד זקוק להרבה יותר אתרים ושירותים מאשר לקוח פרטי או חברה קטנה.

תעשיית אחסון האתרים ממשיכה לגדול כל שנה. זמינות שירותי האחסון הגלובליים, ההתקדמות הטכנולוגית, המחירים הנמוכים והעלייה בביקוש, הופכים את הענף להשקעה אטרקטיבית שימשיך לגדול גם בשנים הבאות.