איזה דברים צריכים לדעת על הלוואות חוץ בנקאיות ומה היתרונות שלה לעומת הלוואות אחרות

מצב פיננסי חמור לא אומר שנגמרו לכם האופציות

במציאות של ימינו, אין הרבה מקום לטעויות פיננסיות. הלקוחות אינם סלחניים, תביעות יכולות להגיע מכל עבר ופציעה אחת יכולה לגמור לכם את כל החסכונות. בנוסף, התנאים של הבנקים לקבל הלוואה הולכים ונהיים קשים יותר. ניתן להבין את הבנקים- שנים שאנשים מנסים להוציא מהם כספים שלא כחוק, בורחים עם הלוואות, מחלקים צ'קים ללא כיסוי ונהנים מחיי מותרות בזמן שאחרים משלמים כפליים. הבנקים אמנם הידקו את הרצועה הפיננסית סביב צוואריהם של עסקים רבים, אך לתוך המרווח הזה נכנסו שחקנים חדשים- חברות פרטיות אשר מספקות שירותיה הלוואות חוץ בנקאיות. אם כן, מה היתרון של הלוואות חוץ בנקאיות? האם כדאי לקחת הלוואה כזו גם אם הבנק מאשר לי הלוואה? ולמה לא לפנות לשוק האפור?

מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה חוץ בנקאית

  • הלוואה חוץ בנקאית היא עדיין הלוואה – רבים שוכחים, אך הלוואה חוץ בנקאית היא עדיין הלוואה. לא מדובר בכסף חינם רק בגלל שלא מדובר בהלוואה מהבנק. כדאי לזכור זאת, שכן התנאים הרבה פעמים יכולים להיות נוקשים מאוד, בעיקר לאלו הלווים כסף בעקבות הכרזתו של הבנק עליהם כעל בלתי יציבים פיננסית. התיוג הזה אמנם לא מחמיא בעליל, אך החברות ישמחו לתת לכם הלוואות, שכן כך הן מרוויחות את כספן. חשוב רק לזכור, יש להתנהג ע הכסף הזה בזהירות ובכובד ראש. לא מדובר בכסף שלכם, אלא בכסף שצברתם כחוב ועליכם יהיה להחזירו.
  • סקר שוק – לפני שאנחנו קונים כל מוצר, שוכרים כל שירות או עושים כל פעולה שתעלה לנו כסף, חובה לבצע סקר שוק אפקטיבי. אותו דבר לגבי לקיחת הלוואה. בשוק התחרותי של היום, מספר חברות מתחרות על הכסף שלכם: חברות הביטוח, הבנקים, חברות אשראי פרטיות ועוד. כל אחד יציע לכם מבצעים, תנאים שונים ומספרים שעלולים לבלבל אתכם קצת. הדבר הכי טוב הוא לרשום את ההצעות שנשמעות לנו הכי אטרקטיביות, לעבור עליהן, להשוות ביניהן ולהגיע למצב כזה שנוכל לבחור איזו הצעה משתלמת לנו ביותר.
  • ייעוץ פיננסי – מומלץ לעבור אצל יועץ פיננסי לפני שלוקחים הלוואות חוץ בנקאיות. הסיבה לכך היא שיועץ פיננסי הוא מומחה למצבים פיננסים בהם האפשרויות שלכם מוגבלות, ומטרתו היא לעזור לכם בעזרת האמצעים הקיימים לרשותכם לצאת מן הבוץ. יועץ פיננסי יכול להיות כלי משמעותי לחיזוק הכוח שלכם מול המלווים שכן הוא יספק לכם מידע רב, וידע זה כוח.

השוק האפור

לקיחת הלוואה מהשוק האפור היא לא כדאית. התנאים בשוק האפור הם לרוב נוקשים מאוד, הריבית מאוד גבוהה ולרוב אתם תפסידו הרבה מאוד כסף. בנוסף, הן נחשבות כלא חוקיות, ועל כן לא כדאי לכם להסתבך עם המשטרה. עדיף ללכת בעצתו של היועץ הפיננסי לחברה אחראית ולקבל הלוואה המוסדרת בחוק.