התנהלות כלכלית נכונה לארגון חתונה

זוגות רבים מבצעית טעות גורלית שגורמת להם להתחיל את חיי הנישואין ברגל שמאל. הם לא חוסכים שקל על החתונה, לוקחים הלוואות ומגלים בעצם שהם מתחילים את חיי הנישואין ע"י תשלום משכנתא על חתונה במקום משכנתא על דירה. אפשר בקלות וביעילות להפוך את החתונה לערב משמח ובלתי נשכח גם ללא תקציב ענק לחתונה. את הדרך צריך להתחיל ע"י ניהול מחושב מבחינה כלכלית. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לתכנן את החתונה שלכם כמו שצריך.

קביעת רף תקציבי

ראשית יש לחשב כמה כסף נזיל יש לכם לחתונה. מדובר בכסף שנמצא בחשבון הבנק שלכם + הכסף שההורים נותנים במתנה. בשום אופן אין להכליל הלוואות בחישוב רף התקציב הראשוני. לאחר מכן יש לשאר כמה אורחים יגיעו בוודאות לחתונה (אין לחשב את אלה שנמצאים בסימן שאלה) ולבדוק כמה כסף צפוי להיכנס לכם לחשבון הבנק לאחר החתונה. אפשר להחמיר ולבצע חישוב הכנסות מינימלי כלומר 250 ₪ מכל אורח, או לנסות לבצע ממוצע של אירועים אחרים שהיו במשפחה. לאחר שהבנתם מה בערך התקציב שלכם לחתונה – יש להשתדל להישאר בו במסגרת התקציב. הלוואות יש לקחת רק אם באמת אין כל ברירה. אם אין בריה ועליכן לקחת הלוואה, רצוי שהיא לא תהיה לטווח ארוך.

עניין של זמן

כאשר מארגנים חתונה בעונות מבוקשות כמו אביב או קיץ, הפערים עלולים להיות גדולים מאוד במחיר על אותו שירות בדיוק. למשל תקליטן יכול לדרוש 5000 ₪ על השירות שלו בחתונה שנערכת בחורף ואילו אם החתונה תתקיים בספטמבר המחיר יהיה 7000 ₪. אם התקציב שלכם מאוד מוגבל, אתם יכולים לחסוך אלפי שקלים על שירות כזה אם תתחתנו בחורף. נכון, זוהי לא עונה אידיאלית, אבל עדיף להתחתן במזג אוויר פחות נעים, מאשר להיקלע לצרה כלכלית.

לא לקפוץ מעל הפופיק

במקרים רבים ספקים מציגים מחירים גבוהים כי הם יודעים שאנשים מתמקחים איתם. חשוב תמיד לנסות להוריד את המחיר כדי לא לשלם ביוקר על כל דבר.  כמו כן, חשוב לבצע השוואות בין ספקים. הידעתם שמנה באותה רמה בדיוק יכולה להיות יקרה יותר ב 100 ₪ בגן אירועים אחר? מדוע זה קורה? מכיוון שבעיני בעלי עסקים רבים, המחיר הוא חלק מהמיתוג והמוניטין שלהם. לכן לא כדאי לשלם יותר על מותג כאשר מדובר באוכל באותה רמה.

חשוב לדעת: התנהלות שקולה ומחושבת עד לפרט הקטן ביותר לא רק שיכולה למנוע מהזוג להיכנס לחובות אלא אף יכולה להוביל לרווח משמעותי מהחתונה שיעזור לזוג לפתוח את חיי הנישואין ברגל ימין.

באדיבות:  http://engaged.co.il