סטנדרט החניה החדש בבתי מגורים

המצאותם של מקומות חניה מוסדרים לדיירים בבית מגורים הוא דבר חיוני, בייחוד בערים גדולות בהן רמת המינוע גבוהה וקיים ריבוי כלי רכב על פני שטח קטן. מצוקת החניה היא נושא מוכר בערים אלו וחניה הצמודה לדירה יכולה לשפר את רמת החיים פלאים.

כיום, ועדות התכנון והבניה בעיריות בישראל, אינן מאשרות תוכניות לבתי מגורים מבלי שהוסדר מראש נושא החניה. הדרישות בנושא חניה משתנות מעיר לעיר, לעיתים מסתפקים בחניה אחת, לעיתים נדרשות שתי חניות, זו מאחורי זו ולעיתים דורשים כי לכל דירה יהיו שתי חניות עצמאיות ועוד מספר מסויים של חניות "אקסטרא" כאחוז ממספר הדירות בבניין.

החניון הוא חלק מהבית שכלל אינו זוכה להתיחסות הראויה אולם יש לשים לב לחשיבותו הרבה בחיי היום יום:

העובדה שאינך נדרש לחפש חניה אלא יכול לחנות מיד ולעלות לדירה, חוסכת לך שעות כל שבוע ובמצטבר, למשך תקופת מגורים של 10 שנים, אתה עשוי לחסוך חודשים(!) שלמים אותם באפשרותך להשקיע בעבודה, משפחה או תחביבים.

הקלות והנוחות של חניה קרובה למעלית תסייע לך כשאתה חוזר מקניות עם שקיות כבדות או כשצריך להביא את הילד מהרכב כשהוא כבר ישן. ואי אפשר לסגור את הנושא מבלי להזכיר מצבים של גשם…

אז כולנו מסכימים על חשיבות החניון בחיי היום יום. ואם החניון כ"כ חשוב, למה לא להשקיע בו קצת גם כדי לשפר את נוחות השימוש וגם כדי להגביר את הבטיחות בו?

 

הנה כמה שידרוגים לחניון שלדעתינו שווים יותר משידרוגים בדירה חדשה ועולים הרבה פחות:

סימון חניות פרטיות: סימון גבולות החניה ומספר דירה על כל חניה באמצעות ספריי ייעודי. יחסוך לכם בלבולים, חיפושי וריבים מיותרים עם השכנים.

התקנת שומרי חניה: גם כשהחניון הוא פרטי עדיין יש ריבים על חניות. שכן רוצה להיות לארג' עם אורח אז הוא "מרשה" לו לחנות בחניה שלך, השכנים קנו רכב לבן שקיבל רישיון, אתה עלול לפגוש את הרכב שלו בחניה שלך כשתחזור מהעבודה. אתה חודש בלי רכב? תתכונן ל"הפקעת" החניה שלך לצרכי הכלל… הפיתרון היעיל ביותר למצבים אלה הוא התקנה של שומר חניה. זהו מוצר מכאני פשוט ויעיל שפשוט לא מאפשר שייכנסו לחניה שלך ומגביר את הבטיחות בחניון ע"י כך שהוא מונע ממך להכות את מי שפלש לחניה שלך. אמיתי.

התקנת אביזרי בטיחות לחניון: נושא קריטי שלא נותנים עליו מספיק את הדעת. החניון הוא איזור שכל אחד נוהג בו איך שבא לו, נוסע מהר או לאט, עוצר בצומת או ממשיך באותה מהירות וכו'. אלפי הולכי רגל נפגעים כל שנה בארה"ב דווקא בתאונות בחניון.

יש הרבה אביזרי בטיחות לחניון שימנעו מקרים מצערים כאלה. הנושא נסקר בהרחבה באתר מד"ס ויש שם גם המלצה לקבלנים שנחזור עליה כאן: אם אתם מעוניינים לשדרג את הבניין בדרך חדשה, זולה ואפקטיבית, שימו את הכסף על אביזרי בטיחות לחניון הבניין והדיירים יודו לכם שנים קדימה.

ניקוי החניון: ניקוי החניון אחת לכמה חודשים, בדיוק כמו שמנקים אל הלובי אחת ליום, יעזור לשמור על סביבה נעימה ואסתטית באיזור של הבניין המשמש לחניה. במסגרת ניקוי החניון, חברת הניקיון מביאה כלי עבודה ייעודיים, בד"כ רכובים, המנקים ומקרצפים את רצפת החניון עם דטרגנטים חזקים שנועדו למחות את כתמי השמן והצמיגים ולכהשאיר אחריהם רצפה נקיה. במסגרת העבודות נהוג גם לנקות את מערכת הספרינקלרים, לפנות את תעלות הניקוז (חשוב במיוחד לפני החורף) ולרענן את הסימונים על רצפת החניון.

סימון הנתיבים בצבע ייעודי: מגביר את הבטיחות בחניון. כל אחד יודע איפה מותר לו לנסוע.

ריצפה בציפוי אפוקסי: במקום לפגוש כל בוקר את טיפטופי השמן על הבטון החשוף, ציפוי הרצפה באפוקסי מאפשר לנקות אותה ולהנות מחניון מבריק ונקי, גם אחרי שנים.

שער חשמלי מפוקד שלט: מה שווה כל ההשקעה בחניון אם כל אחד יכול להכנס? שער חשמלי מפוקד שלט שיימצא בידיו של כל דייר יעשה את החיים קלים ונעימים לכולם.

חשוב לציין כי כל הצ'ופרים שמנינו כאן עבור חניונים, לא חייבים לבוא דווקא עם דירה חדשה. גם אם משפצים דירה ספציפית את כל הבניין, ואפילו אם עושים תמ"א 38, החניון יכול להנות משידרוג משמעותי בעלויות זניחות.

אז פעם הבאה שאומרים לך שלדירה יש חניה צמודה בחניון, כדאי שתברר בדיוק על איזה חניון מדובר ומה יש בו.

Save

Save

Save

Save