כיצד הופך מנעולן מבעל עסק קטן לחברת מנעולנות המספקת שירותים לחברות בפריסה ארצית?

כשחושבים על מנעולן חושבים לרוב על עסק מקומי קטן. רוב עסקי המנעולנות בישראל הם מה שנקרא one man show המבוסס על יחסי אנוש טובים עם מספר לקוחות עוגן וחשיפה לוקאלית חזקה ללקוחות הנמצאים באיזור השירות של אותו מנעולן. מה קורה עם בתי עסק כגון סופרמרקטים, בתי מרקחת ואפילו סניפי בנק? כל נושא שירותי מנעולנות לעסקים אינו מקבל את וההתיחסות הראויים לו בישראל. בארצות הברית קיים מספר רב של חברות מנעולנות גדולות המספקות שירותי מנעולנות לעסקים בפריסה ארצית. בארץ, לעומת זאת, כל סניף נוהג להיעזר בשירותיו של מנעולן מקומי.

אילו שירותים נותן מנעולן לעסק

איתמר מחברת קוויקי שבפרדס חנה המספקת שירותי מנעולנות לחברות גדולות בפריסה ארצית מסביר כי מבחינת נושא המנעולנות, הצרכים של עסק שונים משמעותית מאלה של בית פרטי. בעסקים הפוקוס ניתן על כספות המחוייבות לרוב ע"פ תקנות חברות הביטוח. ישנם סוגי כספות רבים ולכל עסק נדרשת כספת משלו, בין אם מדובר על כספת לסיגריות, לתרופות, למסמכים או לכסף מזומן. בנוסף קיימות דרישות ייחודיות מעסקים כגון דלתות בהלה למשל ומנעולים אלקטרומגנטיים.

לעסקים ולרשתות בפרט ישנן דרישות נוספות אותן ניתן לספק רק כשהמדובר במנעולן אחד הנותן שירות לכל הרשת. דוגמה טובה לכך יכול להיות יצירת מפתח מאסטר אשר יוכל לפתוח את הדלתות או הכספות בכל סניפי הרשת. בד"כ מפתח זה מוחזק בעצמו בכספת של מנהל התפעול של החברה והוא מאפשר לו גישה לכל סניפי הרשת, ללא תלות במנהלי הסניפים.

מעבר לכל אלה, ישנן גם הקריאות הרגילות: דלת לא נפתחת, אבד מפתח לכספת או מפתח הרכב נשבר בסוויץ'.

אם אתה מנעולן, כיצד תוכל לתת שירות לרשתות מסחריות?

אין ספק שרשת מסחרית גדולה היא עוגן עסקי היכול לספק עבודה בשפע לכל מנעולן. לא נתייחס כאן לאופן בו בוחרים מנעולן איכותי אלא יותר למה קורה לאחר שאותו מנעולן נבחר וכיצד עליו לשמר את הלקוח. מנעולנים רבים המתחילים לעבוד עם רשת מסחרית נופלים תוך זמן קצר למלכודת של חוסר יכולת או רצון לספק מענה לדרישות הרשת. לעיתים ישנן קריאות לא רווחיות המחייבות את המנעולן לתת שירות בנקודה מרוחקת ובעלות לא גבוהה, על חשבון קריאה אחרת של לקוח פרטי שהרווח בה יותר גבוה.  אם למנעולן אין מספיק כוח אדם על מנת לתת מענה לשתי הקריאות, לא פעם הוא יבחר לענות לקריאה הרווחית יותר וישאיר את הלקוח העסקי ללא פיתרון. כפועל יוצא, אותו לקוח עסקי יפנה למנעולן מקומי והקשר הבלעדי בין המנעולן הראשון ובין העסק יינתק. בעיית כוח האדם בתחום המנעולנות היא קריטית. מי שבידיו הכישורים לבצע באופן עצמאי את עבודת המנעולנות, בד"כ יוצא לדרך עצמאית ולא ממשיך לספק את שירותיו כשכיר.

אם כן, לסיכום ניתן לומר כי הדרך לספק שירותי מנעולנות ללקוחות מסחריים גדולים עוברת דרך כוח אדם איכותי הנהנה משכר גבוה. בנוסף הדרך להשאיר את אותו לקוח מסחרי היא נאמנות מלאה של הספק לאותו בית עסק באופן שיענה על כל צרכיו בכל זמן נתון.