אולג'ובס: למה לא כדאי להיות ראש קטן בעבודה?

לעיתים רבות עובדים מגיעים למצב או מלכתחילה במצב בו הם 'מקטינים ראש' בעבודה. הקטנת הראש היא סיטואציה מוכרות בו מבצעים העובדים את העבודה שנדרשו אליה ותו לא. העובדים שמחליטים להקטין ראש מבצעים את עבודתם בצורה המינימאלית ביותר בשילוב של מינימום הספקים או הישגים עבורם ועבור מקום העבודה. עבודה שנעשית בדרך זאת  נקראת 'הקטנת ראש' בעיקר כי העובד אינו חושב מעבר למה שנתבקש ממנו ולעיתים הוא גם עושה פחות, עובד לאט ואינו מבצע פעולות פשוטות. אבל למה זה קורה?

מדוע עובדים מקטינים ראש בעבודה?

לפי אתר אולגו'בס, בדרך כלל הקטנת ראש בעבודה נובעת בעיקר מחוסר רצון להיות נוכח במקום העבודה, חוסר מוטיבציה או אופי של ראש קטן. אנשים שמקטינים ראש בעבודה יכולים להיות אנשים מאד אסרטיביים בשעות הפנאי, אך רואים בעבודתם כאמצעי להשגת המשכורת הממוצעת ותו לא.

אבל למה לא כדאי להיות ראש קטן בעבודה?

לפי סקר של אולג'ובס ישנן מספר סיבות שבגינן חשוב דווקא להגדיל ראש בעבודה, וזאת בעיקר על מנת שיוכלו העובדים שמקטינים ראש לשפר את איכות החיים שלהם. אז אם גם אתם מקטינים ראש בעבודה חשוב שתדעו מה אתם מפספסים בדרך:

החמצת אפשרויות – כאשר מקטינים ראש בעבודה אחד החסרונות הוא החמצה של ההזדמנויות שממתינות לכם. כאשר אינכם יוצרים את הקשרים המתאימים, לא מראים נכונות ולא מאמץ, אתם מצמצמים את האופציות שלכם לגדול ולהתפתח.

למדים פחות  – אחד היתרונות בהגדלת ראש בעבודה היא היכולת ללמוד יותר. עובדים שמקטינים ראש בעבודה בעצם אטומים לתהליכי למידה והטמעה של סביבת העבודה שלהם ובכך צוברים פחות ידע וניסיון. חשוב לדעת שידע וניסיון מסייעים רבות לקבלת משרה נחשקת יותר בעתיד.

שעמום – כן, שעמום!. מי שעובד ב"קובייה" שלו ואינו חושף את עצמו לאתגרים ותפקידים נוספים, גוזר על עצמו שגרה משעממת. חשוב לזכור כי אנו מבלים את מחצית מיומנו במקום העבודה ולעיתים אף יותר, ולכן חבל לשעמם עצמינו עד כלות.עבודה

שכר נמוך יותר – כאשר אנו מקטינים ראש בעבודה אנו מונעים מעצמינו להתקדם גם בנושא השכר. כאשר אינכם עושים מעל ומעבר, אין שום עילה שתוכלו לגשת עמה ולבקש מהמעסיק העלאה. בצורה זאת השכר תמיד יישאר אותו שכר, לא תעברו תהליכי שימור ולא תקבלו בונוסים.

לסיכום נאמר כי מי שרוצה לעבוד בשביל לחיות ולא לחיות בשביל לעבוד, מוטב שיגדיל ראש בעבודה ויראה כיצד הוא מתקדם, מקבל יותר פריבילגיות, חופשות, העלאות בשכר, ובנוסף לכל – נהנה במקום עבודתו ולא חוזר לחיפושים באתרי כוח אדם או אולג'ובס.