בונים או משפצים? עם יבוא אישי מסין לבניית בית תוכלו לחסוך מאות אלפי שקלים

מי שעסק בבניית בית או מבנה מגורים, בין אם כבעל נכס המשמש כקבלן ראשי ובין אם כקבלן קצה, יודע שבניית בית מורכבת ממספר שלבם: שלד, אינסטלציה וגמרים. בעוד שבבניה קונוונציונלית ניתן להגיד כי "שלד הוא שלד" ואין הבדלי עלויות משמעותיים בין ספרים שונים ובין שלדים שונים, מסתבר שמה שעושה את ההבדל המשמעותי הן ברמת הנכס והן במחירו, הם פריטי הגמר. כשמדברים על פריטי גמר מתכוונים לרצפות, ברזים, מזלפים, דלתות פנים וחוץ, משקופים, חלונות, מנורות, חיפויים וכו'. מחירים של פריטי גמר בישראל מאוד גבוהים וכפועל יוצא, גם מחיר הדירה עולה ככל שמושקעים בה אביזרי גמר יקרים יותר.

רק כדי לסבר את האוזן, מי שבונה בית של 150 מ"ר שהשלד בו עולה כ250,000 ש"ח, עשוי לשלם על גמרים, בישראל כמובן, ללא עבודה, כ 350,000 ש"ח.

בשנים האחרונות מעמדה של סין כמעצמת ייצור המוני כבר אינו ניתן לעירעור. המפעלים במדינה העצומה הזו מייצרים כמויות ומגוון מוצרים שמעבר לדימיונינו ובמחירים שווים לכל נפש. בין היתר מיוצרים גם אביזרי גמר לבית. הישראלים כמובן, לא מאחרים את הרכבת, וכפי שניתן לראות מהסקירה באתר aid.co.il, עוסקים במרץ ביבוא אישי של אביזרי גמר לבית מסין. כמו שניתן להבין מהדברים עד כה, התהליך, אם מבוצע נכון בליווי של אדריכל מומחה, עשוי לחסוך לכם מאות אלפי שקלים.

איך זה עובד

כדי לעשות יבוא תכולת בית מסין, חשוב להבין היטב איך העסק עובד. היות ורוב האנשים לא מכירים את התחום כלל, חשוב מאוד להיערז בבעל מקצוע מומחה ומנוסה, בד"כ אדריכל, שמכיר את התהליך, החנויות, המפעלים, המחירים וכו'. בדרך כלל התהליך מתחיל בשלבים ראשונים של בנייץ הבית, כאשר הבונה עושה חשבון ומגיע למסקנה שהוא הולך להוציא המון כסף על הגמרים. מתחיל חיפוש קדחתני בפורומים ליבוא תכולת בית מסין ובד"כ מוצאים אדריכל או מלווה אחר שמכיר את התחום.

התהליך עצמו, כולל נסיעה לסין, לאחת הערים התעשיתיות, בד"כ גוואנג'ו, וסיור בשווקים תוך בחירת האביזרים הדרושים. ישנם מרכזי קניות עצומים בהם ניתן לטייל ימים שלמים ולבחור את הפריטים הדרושים. בד"כ מתגלעים חילוקי דיעות בין הבעל והאשה. תפקידו של האדריכל, ככל שזה יישמע לא הגיוני, הוא לגשר בין בני הזוג, להגיע להבנות ולהמשיך.

בסיום הסבב שאורך בד"כ כשבוע, בידי בני הזוג הזמנות של כל מה שהם צריכים מכמה יצרנים. עכשיו נותר רק להחליט סופית מה נכנס להזמנה מסין ומה לא. הזוג מגיע לארץ. ישן לילה אחד טוב ומחליט סופית מה מזמינים. בשלב זה, כאמור כבר מהארץ, מבטלים את ההזמנות המיותרות ומעבירים מקדמה עבור המוצרים המוזמנים.

כל התהליך של ההזמנה מהספקים השונים, העברת כתבי כמויות, וידוא שמה שהוזמן זה מה שנכנס למכולה, איכות המוצרים וכו' מוטל על חברה היושבת בסין ועובדת עם האדריכל המלווה. כעבור מספר ימים מרגע ההזמנה, כל הפריטים מוכנים לצאת לדרך, מורכזים במכולה ומועמסים על אוניה המפליגה לארץ.

למי זה טוב

אז כפי שכבר הסברנו, אם מדובר על בית או דירה גדולים, החיסכון בהשוואה לרכית אותם מוצרים בארץ עשוי להגיע למאות אלפי שקלים. בנוסףהתהליך אידיאלי כאשר עוסקים בהשבחת נכס ע"י שיפוץ.  במקרים כאלה ניתן להגיע לתוצאה ברמה מאוד גבוהה בהשקעה קטנה יחסית.  ערכו של הנכס עולה משמעותית לאחר שיפוץ מאסיבי ברמה גבוהה מבלי שהשוק מתמחר נכון את נושא רכישת ויבוא המוצרים מסין, אלא מתיחס אליהם כאילו נרכשו בארץ. בפרט אמורים הדברים באנשי מקצוע הרוכשים נכסים ומשפצים אותם באופן סדרתי.