מיתוג עסקי באמצעות מצגות

בימינו ברור לכל בעל עסק כי ללא מיתוג נכון, כלומר בידול מהמתחרים והדגשת הייחודיות של העסק (או של ליין מוצרים מסוים או אפילו מוצר ספציפי) והיתרונות שלו יהיה קשה עד בלתי אפשרי לשרוד בתנאי השוק הקיימים ולנוכח התחרות העזה על תשומת ליבו וגם על כיסו של כל צרכן וצרכן.

אחד הכלים בדרך למיתוג העסקי המנצח הוא יצירת מצגות. מצגת עסקית מוצלחת מאפשרת למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאלים (בהתאם לאפיון קהל היעד, שהוא הבסיס לכל תהליך מיתוג עסקי), ולא רק למשוך את תשומת ליבם אלא אף ליצור רושם ראשוני מוצלח שיהווה קרש קפיצה אפקטיבי להמשך האינטראקציה ולהפיכתם ללקוחות קבועים.

מהן השאלות שחשוב לשאול לפני שמתחילים ליצור מצגת?

ראשית יש לאפיין את קהל היעד הספציפי של המצגת – משקיעים, לקוחות קיימים שרוצים למכור להם מוצרים חדשים, לקוחות פוטנציאליים שמכירים את העסק אבל לא את כל יכולותיו, אנשים שיכולים להפוך ללקוחות ובינתיים כלל לא שמעו עלינו, וכו'.

השאלה השנייה עליה יש למצוא תשובה כדי ליצור מצגת אפקטיבי לטובת מיתוג עסקי איכותי היא הפלטפורמה שבה יצפו האנשים במצגת – אונליין או אופליין. בהקשר זה חשובה מאוד גם השליטה במצגת, כלומר האם כל צופה מחליט בעצמו אם להתקדם או לא, או שמא מדובר במצגת שמוצגת ע"י אחד מאנשי העסק.

השאלה הבאה בתור היא המטרה הספציפית של המצגת במסגרת המיתוג העסקי הכולל – מהי הפעולה אליה אנחנו רוצים להניע את הצופים. בנוסף ישנה סוגיה טכנית, והיא השיטה שבה אנחנו יוצרים את המצגת (פלאש, פאוור פוינט או וידיאו, כשלכל אחת חסרונות ויתרונות).

המרכיב החשוב ביותר של מצגת לטובת מיתוג עסקי

בכל מקרה של מצגת לטובת מיתוג עסקי חשוב לזכור שהמצגת חייבת לשבות את ליבם של הצופים – ולשם כך נדרשים 3 מרכיבים:

* ערך אמיתי – ולשם כך יש לכלול במצגת אינפורמציה חשובה ומעניינת מבחינת הצופים, כמובן עדכנית וכן מוגשת באופן מאיר עיניים וידידותי.

* מקוריותמיתוג נועד לבדל אתכם מהמתחרים, ועל כן גם המצגת חייבת להיות מקורית.

* דיוק – בפרט חשוב להימנע ממצב של "תפסת מרובה לא תפסת" ועודף גירויים ותחכום יתר שעלול להכביד על הצופים ולפספס את המטרה.