מתכוננים לפרישה הגדולה על הצד הטוב ביותר

לא מעטים אלו המעידים על עצמם כי הם אנשי עבודה מסורים שאוהבים את עבודתם ומרגישים מבורכים בזכותה. יחד עם זאת, רבים מודים כי רגע הפרישה ממקום העבודה הוא אחד מהרגעים המרגשים ביותר. כל חייכם חלמתם על החופשה הארוכה, על זמן האיכות עם הילדים והנכדים ועל היכולת להגשים את עצמכם מחדש. עם הפרישה צפוי לכם זמן מרתק ומאתגר, בו תוכלו להמציא את עצמכם מחדש ולגלות את עצמכם מחדש. רגע לפני הפרישה, חשוב להתכונן אל הצעד הגדול היטב מבחינה כלכלית. הנה לכם מספר טיפים שיכינו אתכם ליום המרגש על הצד הטוב ביותר.

לפני הכל – דעו את הזכויות שלכם

לא מעטים אלו שהידע שלהם אינו מספיק בכל נושא הפרישה, וכך יוצא שהם מאבדים המון מזכויותיהם. אנשים רבים עובדים במקומות עבודה שנים ולפעמים עשרות שנים, כך שכל ניהול תלושי המשכורת ויתר הזכויות, מנוהלים על ידי העוסקים במלאכה, וכך נוצר מצב שמאבדים כל שליטה או אחיזה בחובות, זכויות ומה שביניהם. טרם אתם יוצאים לפרישה ומגיעים אל הרגע לו ייחלתם רבות, חשוב מאד שתדעו את הזכויות שלכם. המשמעות היא שטרם אתם מגיעים לקו הסיום, כבר תהיו בעלי ידע רלוונטי שיאפשר לכם לגלוש אל הפרישה בקלות הרבה ביותר. לכן, חשוב שתגלו בקיאות בחוזה העבודה שלכם, תוך שהנכם מודעים ליתרת ימי החופשה והמחלה שלכם, דמי הבראה או כל תשלום נוסף המאוגד בחוזה עליו חתמתם.

השלב הבא – אוספים את הנתונים הרלוונטים לנו

לאחר שהבנתם את חוזה העבודה שלכם לעומק, גיליתם מה מגיע לכם במסגרתו ולאן פניכם פונות – כעת הגיע הרגע לאסוף את הנתונים הרלוונטים לכם באופן אישי. עם פרישתכם ממקום העבודה, חשוב לארגן מסמכים ונתונים שונים העתידים לשרת אתכם עם פרישתכם. מדובר על כספים רבים שצברתם לאורך התקופה שלכם כעובדים מסורים, שכעת עתידים להיות מתורגמים לכסף המחייה הבא שלכם. כאשר מדובר על קופת גמל לדוגמא, חשוב מאד לאסוף נתונים אודות הייתרה העדכנית שלכם, אסמכתאות שונות, תאריכי חתימות החוזה וכמו כן, גם הותק שלכם במקום העבודה. נתונים נוספים שכדאי לאסוף מלבד על קופת גמל, הם נתונים על קרן הפנסיה, פוליסות הביטוח או כל מידע רלוונטי אחר לחוזה העסקתכם.

לא מתביישים להסתייע באנשי מקצוע

תכנון כלכלי נכון יבטיח לכם שקט נפשי ודרך בטוחה. עם כוונתכם לפרוש, אפשר להתייעץ עם העוסקים במלאכה, תוך שתתוכנן עבורכם תכנית כלכלית מפורטת על מנת להבטיח לכם ביטחון כלכלי כפי שאתם ראויים לו. אנשי המקצוע ינסו לגבש תכנית כלכלית אשר תהיה בנוייה מההכנסות העתידיות, מספר בני המשפחה, אילוצים, התחייבויות כספיות וכדומה. במקום לצעוד אל הפרק הבא בחייכם עם חששות ועם המנטרה כי "הכל יהיה בסדר", כדאי לתכנן צעד אחר צעד את התחנה הבאה המרגשת בחייכם.