איך לבחור קבלן שיפוצים ועל מה חשוב להקפיד?

כמעט כל מרחב מגורים או משרד זקוק מתישהו לשיפוץ יסודי. מצד אחד שיפוץ שכזה משדרג את איכות החיים בצורה דרמטית וכן משדרג את ערך הנכס, אולם מצד שני מדובר בתהליך שכרוך בלא מעט בלגן ומתח, ובפרט אם לא בוחרים את קבלן השיפוצים הטוב ביותר למשימה הספציפית.

בהתאם כדאי להקדיש זמן ותשומת לב לבחירת קבלן שיפוצים איכותי באמת – כך שהשיפוץ עצמו יתבצע במהירות, ביעילות ובעיקר בנחת.

תחקיר אינטרנטי

ראשית, חפשו את שמו של קבלן השיפוצים בגוגל. אם הוא אכזב לקוחות קודמים שלו מן הסתם תמצאו לכך עקבות ברשת, ותוכלו להתחקות עליהם ולבדוק בדיוק מה קרה. קבלן שהצטיין במסגרת השיפוץ יזכה לחוות דעת מפרגנות, אולם אל אלה יש להתייחס עפ"י הכלל "כבדהו וחשדהו" ולנסות לאמת אותן.

מה התכונה הכי חשובה של קבלן שיפוצים טוב?

כמובן שלמקצועיות, לניסיון וליכולת להציע מחיר אטרקטיבי חשיבות רבה, אולם בסופו של דבר התכונה החשובה ביותר היא קשב. קבלן שיודע להקשיב לכם יבצע את העבודה בהתאם לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם ויבטיח תהליך חלק.

התמחות ספציפית

אם אתם זקוקים לעבודת גבס, רצוי לבחור קבלן שיפוצים בעל ניסיון רב בתחום ספציפי זה. אם אחד המרכיבים החשובים בשיפוץ הוא דווקא איטום, חפשו אנשי מקצוע שמתמחים בכך וכו'.

לאן מפונה הפסולת?

באופן טבעי פסולת רבה היא חלק בלתי נפרד מכל שיפוץ יסודי של הבית או של המשרד. אמנם קל יותר ונוח יותר להתעלם מהשאלה לאן מפנים קבלני השיפוצים את הפסולת, אולם אף על פי כן מומלץ לוודא שכל הפסולת מפונה לאתרים מורשים כולל אתרי מחזור פסולת בהתאם לסוגים השונים שלה. סיבה אחת לכך היא שאם הפסולת תושלך במקום לא חוקי גם אתם עלולים להסתבך, וסיבה טובה יותר היא כי נכון לעכשיו ישנו רק כוכב לכת אחד עליו ניתן לחיות – ואם לא נשמור עליו בכל הדרכים האפשרויות לילדינו לא יהיה היכן לחיות.

חוזה מסודר

הבדיקה לאן הולכת הפסולת היא רק חלק מהדברים אותם יש לסכם מראש, ובכתב, ובצורה מפורטת.

בפרט חשוב שהחוזה יכלול התחייבות מצד אותו קבלן שיפוצים שנבחר למשימה לגבי לוח הזמנים, כולל שלבים שונים (מתי מסתיים שלב ההריסה, מתי האמבטיה תהיה מוכנה, מתי יונחו מרצפות וכו').