הדרכת מכירות – מהי?

 

אם אמרו לכם פעם כי יש לכם כשרון מכירה נפלא ואתם יכולים למכור קרח לאסקימוסים, אין זה אומר כי אין לכם מה ללמוד יותר ואתם לא צריכים את הכלים הניתנים בסדנת הדרכת מכירות. ההיפך, הוא הנכון!

מהי הדרכת מכירות?

מחלקת מכירות מאגדת סוכני מכירות רבים ולכל אחד מאנשי המכירות יש אסטרטגיית מכירה משלו וכמות מסוימת של מכירות אליה הוא מצליח להגיע מדי חודש. אם אתם מעוניינים להבין איך זה שיש פער מכירתי בין סוכן מכירות מוכשר לאחר, התשובה היא שחלק מאנשי המכירות משתמשים בכלים נוספים שעוזרים להם לסגור כמות גדולה יותר של מכירות. עיקרה של סדנת הדרכת מכירות היא לספק לאנשי מכירות כלים שונים שיעזרו להם במכירה, לתרגל איתם התמודדות עם התנגדויות, סגירה של עסקאות ונושאים חשובים נוספים שיעזרו להם להעלות את כמות העסקאות החודשיות שלהם. יש לזכור כי מכירות היא הלחם של כל חברה, שכן כל מכירה משמע הכנסה.

 

הדרכת מכירות- נקודות חשובות

  • מכירה טבעית- מכירה תמיד צריכה להיות טבעית. יש אנשי טלמרקטינג ומכירות שאינם משיגים לקוח לאחר שהוא ביקש שיחזרו אליו בתאריך מסוים וזאת משום ששיטת המכירה שלהם הייתה אגרסיבית מדי והלקוח הרגיש אינוס מסוים ובחר לברוח מסוכן המכירות במקום לקנות ממנו מוצר שלו הוא זקוק. מכירה חייבת להיות טבעית ונעימה.
  • כימיה ותקשורת- סוכן מכירות חייב ליצור כימיה בינו ובין הלקוח וזאת באמצעות תקשורת טובה. כאן חשוב מאוד ללמוד את הלקוח על ידי שיחת טלפון, ללמוד מהם צרכיו, השפה בה הוא מדבר ולהתאים את הסוכן אל כל אלו.
  • הקשבה- כאן מדובר על אחד הדברים החשובים ביותר. אנשים אוהבים לשאול שאלות ולקבל תשובות מדויקות. בנוסף, הם אוהבים שמקשיבים להם ללא לחץ. סוכן מכירות בעל יכולת הקשבה יסגור פעמים רבות כמות גדולה של עסקאות.

 

לסיכום, הדרכת מכירות חיונית לכל מנהל או סוכן מכירות וזאת משום שניתנים בה כלים רבים וחשובים שיעזרו בתהליך המכירה והגדלת התפוקה.