קורס עבודה בגובה

יש לא מעט אנשים אשר העבודה שלהם כרוכה בהימצאות בגובה רב שיכול להוות עבורם סכנה פיזית ממשית ברגע בו הם לא יעבדו בצורה שתהיה בטוחה בצורה מספקת. אנשים אשר עובדים בתחום הבניין, אנשים שמבצעים סנפלינג עבור חברות ניקיון של בנייני רב קומות, עובדי חברת החשמל שמטפסים לפסגה של עמודי חשמל שנישאים לגובה רב ביותר ועובדים של הכבאות שאף הם מבצעים עבודות מסוכנות, גם בגובה רב. הדרישה עבור בטיחות וגהות אצל בתי עסק שעבודה בגובה רב שיכול לסכן את העובדים שלה נמצא בתקנות העבודה שהתקינה הממשלה במדינה וככאלה שמחייבות שיש צורך להעביר קורס עבודה בגובה עבור כל אדם כזה עד לקבלת האישור הנדרש לפי חוק.

מה כולל קורס עבודה בגובה

תוכנית הלימודים עבור קורס עבודה בגובה הם תכנים מובנים ואחידים אשר אותם מכתיב מפקח העבודה הראשי במשרד התמ"ת, אולם אלה שמעבירים את הקורס צריכים להיות מדריכים בעלי ניסיון בתחום זה יחד עם היותם מדריכים מוסמכים רשמית עבור הדרכה של עבודה בגובה.

התכנים אשר נלמדים במהלך הקרס כוללים:

  • הכרת ציוד המגן האישי עבור כל עובד בגובה.
  • שימוש במערכות בלימת נפילה.
  • אופן ביצוע של עבודות לילה בגובה רב.
  • אופן ביצוע של חילוף עמית במידת הצורך בתנאי גובה.
  • עבודה עם סולמות, פיגומים, במות הרמה ועוד..

ההדרכה מתחלקת לשני חלקים כאשר הראשון כולל לימודים בצורה עיונית של החומר הזה, והחלק הנוסף כולל תרגולים באופן מעשי של כל החומר הנלמד כאשר את העיוני אפשר להעביר עבור 25 עובדים במקסימום ואת התרגולים בשטח אפשרי לבצע עד עשרה עובדים פר מדריך.

בסיום הקורס כל מתרגל מקבל את האישור כי עבר את הקורס הנדרש לפי התקנות ואת האישור של עבודה בגובה יש לרענן על ידי קורס רענון מידי שנתיים על מנת לשמור עליו תקף.

קורס עבודה בגובה

איך יודעים היכן להעביר את הקורס

בעלי עסקים רבים נדרשים להעביר לצוות העובדים שנמנה על אלה שיוצאים אל עבודה בגובה את כל הנדרשים הללו לפי התקנות, אולם כאשר מגיע הרגע לבחירה של מקום שבעזרתו הם מכשירים את העובדים הללו ישנה תהייה לגבי המקום שבו הלימוד והתרגול המעשי הם הכי מקצועיים. הדרך הכי טובה לבחירה של החברה המתאימה היא בעזרת בדיקה של רמת המקצוענות יחד עם הניסיון רב השנים בתחום הבטיחות כאשר אלה המתבלטים מעל לכול היתר מגיעים עם אסמכתאות רבות לפעילות רבת שנים וענפה בתחום חשוב זה.

בסופו של דבר מה שחשוב הוא לראות כי צוות העובדים קיבל את כל הידע החשוב לקראת הפעילות שלהם בשטח על מנת לוודא כי העבודה תתבצע לפי כל התקנות והביטחון במהלך העבודה יישמר עם נקיטת כל אמצעי ההגנה הנדרשים.