איך נמכור באמצעות דפוסי התנהגות?

ראשית לפני שנתחיל אספר קצת על המאמר, מאמר זה בא לנתח ולהבין לעומק את הלקוחות שלנו.
וכיצד נוכל למכור להם את השירותים שלנו באמצעות הבנה וניתוח כללי ומעמיק של דפוסי ההתנהגות.

נתחיל.

דפוסי התנהגות – מחקר הבנתי

שיטה שנעלמה מתחום המכירות ואינה בשימוש במהלך השנים האחרונות וחבל שכך, היא שיטה פסיכולוגית
שנקראת "דפוסי התנהגות" בעזרת דפוסי התנהגות כללים נוכל לדעת בדיוק מה הלקוח שלנו אומר לנו
ברמת ההתנהגות ולא ברמת המילים.

המחשבה:
בשביל לנתח סוגיה זו, ניקח 70% מהלקוחות הקיימים שלנו, וננסה לנתח את דפוסי ההתנהגות שלהם

3 דפוסי התנהגות כלליים עבור סוגי לקוחות כלליים:

1. אכזבה – ישנם לקוחות רבים "שנכוו" מהרבה חברות, ולכן נדגיש עבורם שאנחנו נעשה כמיטב יכולתנו בשביל לא לאכזב אותם, וניתן להם את מירב תשומת הלב ונראה להם זאת בהוכחות!

אז איך מראים זאת בהוכחות?
טוב תהליך זה יכול להימשך הרבה מאוד זמן, הלקוחות שלנו יאמינו שלא נאכזב אותם רק לאחר תקופת שירות מסוימת, ובתקופת השירות הזאת נהיה אצלם תחת מבחן, ומומלץ לעבור את המבחן בהצטיינות!

2. חרדות – לחלק מהלקוחות ישנם דפוסי חרדה בשל ניסיון החיים שלהם עם סוגי אנשים וחברות שנתנו בהם אמון, ופשוט אכזבו אותם.

פשוט נשנה את דרכם, ננסה ככל הניתן להיראות אמינים בעיני הלקוחות שלנו ונשנה את תפיסת חשיבתם לגבינו.

3. דאגות – ישנם לקוחות שונים שדואגים שלא יקבלו את העבודה או השירות שבו הם חשקו.
ננסה לעזור להם בכך שנסיר כל דאגה מליבם, ונחזק את טענתם לגבי דאגותיהם, שאפשר באמת לסמוך עלינו.

לסיכום:

לאחר שננתח את דפוסי ההתנהגות של לקוחותינו נדע כמעט בוודאות מה מפריע להם, מה הם צריכים מאתנו, ונצליח למכור יותר, לתת הרגשה ללקוח להרגיש בחופשיות ולא להסגר או לפחד.

הרי עם נחשוב על זה לעומק, דפוסי ההתנהגות עבור לקוחותינו זה כמו גרף של גוגל אנליטיקס
גרף ממוקד שבו אנחנו צריכים לנתח ולעקוב אחרי דפוסי ההתנהגות של לקוחותינו ופשוט ללמוד אותם לעומק.

בכל זאת, לקוחותינו הם בעצם בני אדם, בשר ודם.

תחום המכירות פועל בצורה שיווקית אבל ברובו גם בצורה רגשית ופסיכולוגית.

המפתח להצלחה עם לקוחות הוא לנסות להבין אותם כמה שיותר לעומק!

אליחי עואמי (Elihai Awami) הינו יזם, מרצה וכותב תוכן, מומחה מכירות ופסיכולוגיה, חי ונושם את האינטרנט וחובב טכנולוגיה.