כיצד אפשר להשביח ערך של נכס באמצעות שיפוץ?

"השבחת ערך של נכס", משמעותה העלאת ערכו הכספי. לעיתים קרובות, מוכרי דירות רבים מוצאים עצמם במצב בו הם מעוניינים למכור את דירתם, אך אינם מצליחים לקבל תמורה שווה עליה בשל העובדה שהיא לא משופצת, שמדובר בבניין ישן וכדומה.

אחת הדרכים היעילות והובות ביותר להשביח ערך של דירה, או במילים אחרות – להעלות את מחירה של הדירה (כמו גם את מספר המעוניינים), הינה באמצעות שיפוץ. הרי לפניכם כל מה שצריך לדעת על השבחת ערך של נכס באמצעות שיפוץ.

השבחת הדירה להגדלת הערך שלה

מדוע שיפוץ גורם להשבחת ערך הנכס?

שיפוץ הינה פעולה שאינה זרה לרובנו, שכן כולנו (או לפחות בני משפחתנו, מכרים שלנו וכדומה) נדרשנו לשיפוץ ביתנו בשל סיבה כזו או אחרת. לפעמים, שיפוץ הבית נעשה במטרה לתקן פגמים שנוצרו בו במהלך השנים, כמו למשל קירות מתקלפים, אריחים שבורים, מרצפות שיצאו מהמקום וכדומה. בפעמים אחרות, שיפוץ הבית מתבצע על מנת לרענן את מראה הבית ולחדש אותו, כך שעיצובו יהיה חדש יותר ומותאם לימינו אנו. כך או כך, פעולות השיפוץ הינן פעולות נפוצות ביותר במרבית הדירות בארץ. חשוב להבין כי בבואנו למכור דירה שאינה חדשה, קיימת חשיבות גדולה למראה הדירה, וכמו כן, גם למצבה העכשווי. כך, למשל, ערכה של דירה מוזנחת בה קיים עובש בקירות או לחילופין מרצפות שבורות יהיה נמוך בהרבה מערכה של דירה משופצת ושמורה. מסיבה זו, קיימת חשיבות גדולה לביצוע שיפוץ בדירה בטרם הצעתה לשוק.

עוד על שיפוצים באתר עולם הכלכלה:

שיפוץ דירה

מהם הדברים שכדאי לשפץ?

על מנת להשביח את ערכה של הדירה, רצוי תחילה לשפץ את כל מה שדורש שיפוץ, ובכלל זה החלפת קירות, מרצפות, אריחים ואף חדרים שלמים – כמו למשל המטבח. כמובן שחשוב שבסופו של דבר נוכל לצאת מורווחים מהעניין, ולכן כדאי לחשב היטב מהו המחיר בו הדירה תוצע ומהן עלויות השיפוץ. בכל מקרה, דירה מוזנת הדורשת השקעה ושיפוץ רב לרוב תימכר במחיר זול בהרבה מערכה בפועל, ומסיבה זו – רצוי לשפץ אותה ולהשקיע בה מעט, על מנת לקבל תמורה טובה יותר עבורה.

האם משתלם לנו לשפץ את דירתנו אם אנו במילא מעוניינים למכור אותה?

אנשים רבים תוהים בעניין זה. התשובה החד משמעית לשאלה זו היא – כן. על אף שעבודות השיפוץ אינן חפות מעלויות, הרי שלעיתים קרובות, פעולות השיפוץ יכולות להעלות משמעותית את ערך הדירה, עניין שיניב לנו רווחים יפים ביותר בסופו של יום.